Orzeczenie
Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 19 grudnia 2023 r., sygn. II SA/Bk 788/23
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Grzegorz Dudar (spr.), Sędziowie asesor sądowy WSA Marta Joanna Czubkowska, sędzia WSA Elżbieta Lemańska, Protokolant st. sekretarz sądowy Renata Kryńska, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 19 grudnia 2023 r. sprawy ze skargi Gminy Sokółki na akt Starosty Sokólskiego z dnia 24 czerwca 2022 r. znak KD-III.7121.38.2022.KP w przedmiocie zatwierdzenia projektu czasowej organizacji ruchu drogowego oddala skargę.
Uzasadnienie
Starosta Sokólski (dalej przywoływany jako "Starosta") zaskarżonym aktem z dnia 24 czerwca 2022 r., znak KD-III.7121.38.2022.KP, po rozpoznaniu "Projektu czasowej organizacji ruchu drogowego na czas trwania wydarzeń organizowanych przez Powiat Sokólski" zatwierdził czasową organizację ruchu w całości bez zmian.
Akt wydano w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.
Starosta pismem z 3 czerwca 2022 r. zwrócił się do Urzędu Miejskiego w Sokółce z prośbą o zaopiniowanie projektu czasowej organizacji ruchu drogowego na drogach gminnych – ul. [...], ul. [...], ul. [...] w Sokółce związanego z planowaną organizacją wydarzeń przez Powiat Sokólski.
Burmistrz Sokółki (dalej jako "Burmistrz") korespondencją z 10 czerwca 2022 r. znak GR.K.7013.10.2022.KS zwrócił powyższy projekt do poprawy, wskazując, że należy określić przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu w określonym terminie do 3 czerwca 2025 r.; należy ponownie przeanalizować ruch na ul. [...] od strony ul. [...] oraz ruch na ul. [...] od strony ul. [...], a także wskazać, że ulice te czasowo stają się bez przejazdu, poprzez wskazanie tego faktu znakiem D-4a.
Aktem z 24 czerwca 2022 r., znak KD-III.7121.38.2022.KP Starosta zatwierdził czasową organizację ruchu w całości bez zmian, z uwzględnieniem uwag Burmistrza Sokółki wynikających z pisma znak GR.K.7013.10.2022.KS.
Burmistrz po przeanalizowaniu zatwierdzenia z 24 czerwca 2022 r. w piśmie z 1 lipca 2022 r. wskazał, że: 1) w dalszym ciągu nie podano przewidywanych terminów wprowadzenia czasowej organizacji ruchu w określonym terminie do 3 czerwca 2025 r., a więc nie uwzględniono uwag poczynionych w piśmie z 10 czerwca 2022 r.; 2) nie dostarczono poprawionego projektu czasowej organizacji ruchu drogowego do zarządcy drogi celem uzgodnienia; 3) błędnie wskazano Burmistrza jako zarząd drogi bez rozróżnienia pojęcia zarządcy drogi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right