Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 7 grudnia 2023 r., sygn. I SA/Kr 38/21

|Sygn. akt I SA/Kr 38/21 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 7 grudnia 2023 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Paweł Dąbek, Sędzia: WSA Piotr Głowacki, Sędzia: WSA Urszula Zięba (spr.), Protokolant: st. sekr. sąd. Anna Boczkowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 grudnia 2023 r., sprawy ze skargi Gminy K., na decyzję Zarządu Województwa Małopolskiego, z dnia 5 listopada 2020 r. Nr FE-I.3160.8.2020, w przedmiocie zwrotu części dofinansowania, I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję z dnia 20 sierpnia 2020 r. nr FE-I.3160.8.2020, II. umarza postępowanie administracyjne, III. zasądza od Zarządu Województwa Małopolskiego na rzecz strony skarżącej koszty postępowania w kwocie 1074 zł (jeden tysiąc siedemdziesiąt cztery złote).

Uzasadnienie

Zarząd Województwa Małopolskiego decyzją z 5 listopada 2020 r., utrzymał w mocy decyzję z dnia 20 sierpnia 2020 r., w sprawie zwrotu przez Gminę K. części dofinansowania projektu pn. "Demontaż, transport i utylizacja wyrobów budowlanych zawierających azbest z indywidualnych gospodarstw domowych położonych na terenie Gminy K.".

Powyższe rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym:

Dnia 3 kwietnia 2018 r. została zawarta między Instytucją Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 a Gminą K. (dalej "Gmina", "Beneficjent") umowa o dofinansowanie ww. projektu (dalej: umowa o dofinansowanie). Opisane wyżej zadanie polegające na usuwaniu odpadów zawierających azbest było wykonywane przez podmiot wybrany w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego R.R. prowadzącego działalność pod firmą R. w K.2. Gmina K. przekazała wykonawcy wykaz nieruchomości określający lokalizację i dane właścicieli posesji, z których należało usunąć wyroby zawierające azbest. Wykonawca, będący czynnym podatnikiem VAT, wystawiał na rzecz Gminy faktury VAT za wykonane usługi. Gmina nie pobierała jakichkolwiek opłat tytułem usuwania azbestu, a mieszkańcy nie ponosili w tym zakresie odpłatności ani na rzecz Gminy, ani na rzecz wykonawcy. Ponadto Gmina nie zawierała dodatkowych, pisemnych umów z mieszkańcami o świadczenie usług polegających na usunięciu wyrobów zawierających azbest, tj. demontażu, zbieraniu, ważeniu, transporcie i utylizacji wyrobów zawierających azbest. Z wniosku o dofinansowanie wynikało, że nie istnieje prawna możliwość odzyskania podatku VAT w projekcie. W części H wniosku o dofinansowanie Beneficjent wyszczególnił koszty w ramach projektu, w tym wskazał koszty kwalifikowanego w całości (naliczonego) podatku VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00