Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 19 października 2023 r., sygn. II OSK 1968/23

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Wojciech Mazur po rozpoznaniu w dniu 19 października 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Wojewody Małopolskiego na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 12 lipca 2023 r. sygn. akt II SA/Kr 550/23 w sprawie ze skargi Wojewody Małopolskiego na uchwałę Rady Powiatu Nowotarskiego z dnia 29 grudnia 2022 r. nr 405/L/2022 w przedmiocie rozpatrzenia skargi postanawia: oddalić skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Uzasadnienia

Zaskarżonym postanowieniem z 12 lipca 2023 r., sygn. akt II SA/Kr 550/23 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie odrzucił skargę Wojewody Małopolskiego na uchwałę Rady Powiatu Nowotarskiego z 29 grudnia 2022 r. nr 405/L/2022 w przedmiocie rozpatrzenia skargi.

W skardze kasacyjnej na powyższe postanowienie Wojewoda wniósł o jego uchylenie i rozpoznanie sprawy przez stwierdzenie nieważności uchwały Rady Powiatu Nowotarskiego, względnie o uchylenie postanowienia i przekazania sprawy do ponownego rozpoznania. Jednocześnie zwrócił się o zasądzenie na jego rzecz kosztów postępowania, w tym kosztów zastępstwa procesowego wg norm przepisanych.

Zaskarżonemu postanowieniu zarzucił naruszenie prawa materialnego, tj.:

art. 233-236 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 775 ze zm., dalej: k.p.a.), w związku z art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2022 r., poz. 1526 ze zm., dalej: "u.s.p.") w zw. z art. 3 § 2 pkt 6 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2023 r., poz. 259, dalej: p.p.s.a.), przez pominięcie ww. przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego oraz błędne niezastosowanie art. 81 ust. 1 u.s.p. w związku z art. 3 § 2 pkt 6 p.p.s.a. polegające na odmowie dokonania kontroli sądowej uchwały rady powiatu (aktu organu jednostki samorządu terytorialnego) wydanej w sprawie innej niż określone w art. 3 § 2 pkt 5 p.p.s.a., podjętej w sprawie z zakresu administracji publicznej, co skutkuje dopuszczeniem przez sąd bezprawnej zmiany trybu rozpoznania sprawy administracyjnej i sanowanie takiej zmiany poprzez wyłączenie kontroli sądowej w sprawie;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00