Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 17 sierpnia 2022 r., sygn. II SA/Bd 450/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Elżbieta Piechowiak Sędziowie: sędzia WSA Renata Owczarzak sędzia WSA Jarosław Wichrowski (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 17 sierpnia 2022 r. sprawy ze skargi J. J. na uchwałę Rady Miejskiej Ciechocinka z dnia 6 grudnia 2021 r. nr XL/287/21 w przedmiocie zasad przyznawania wysokości diet radnym oraz zwrotu kosztów podróży służbowych 1. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały; 2. odrzuca skargę w zakresie żądania nakazania umożliwienia radnemu usprawiedliwiania nieobecności oraz zwrotu niesłusznie potrąconych diet radnym; 3. zasądza od Rady Miejskiej Ciechocinka na rzecz Skarżącego kwotę 300 (trzysta) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

J. J. złożył do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy skargę na uchwałę Rady Miejskiej Ciechocinka nr XL/287/2021 z dnia 6 grudnia 2021 r. w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych oraz zwrotu kosztów podróży służbowych radnym Rady Miejskiej złożył, zaskarżając ją w części, tj. wnosząc o stwierdzenie nieważności zapisów pozostałych po rozstrzygnięciu nadzorczym Wojewody nr 2/2022 dotyczących nieobecności radnych zawartych w treści § 4 ust. 1, 5, 6 uchwały. Uchwale, w zakresie, o którym mowa powyżej, Skarżący zarzucił:

naruszenie art. 7, art. 32 oraz art. 169 ust. 4 Konstytucji RP w związku z wprowadzeniem ograniczenia potrącania diet radnym bez uwzględnienia pełnego katalogu obowiązków radnego wynikającego z ustawy, co prowadzi do postawienia wyborcy, interesanta w gorszej pozycji co do ważności interesu społecznego wynikającego z konieczności wyboru co do sankcji: potrącenia diety za nieobecność na komisji lub sesji a spotkaniem np. na planowym dyżurze;

uniemożliwienie radnemu wskazania przyczyny, z powodu której jest nieobecny na posiedzeniu Rady lub Komisji co do obowiązku pełnienia mandatu, o których mowa w treści uchwały § 4 ust. 5, gdzie nie dokonuje się potrąceń diety radnemu, który jest nieobecny na posiedzeniu Rady lub Komisji z powodu wykonywania obowiązków związanych z pełnieniem mandatu;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00