Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 12 sierpnia 2022 r., sygn. III SAB/Gl 118/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Brandys – Kmiecik Sędziowie Sędzia WSA Adam Gołuch Asesor WSA Aleksandra Żmudzińska (spr.) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 12 sierpnia 2022 r. sprawy ze skargi M. P. na bezczynność Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w O. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej oddala skargę.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 30 stycznia 2022 r. M.P. (dalej zwany skarżący) wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach skargę na bezczynność Zakładu Gospodarki Komunalnej w O. (dalej zwany organem) w przedmiocie udzielenia mu informacji publicznej, o którą wystąpił wnioskiem z 11 czerwca 2019 r.

W skardze zarzucił naruszenie art. 13 ust. 1 w zw. z art. 16 ust. 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz.U. 2019r., poz. 1429 ze zm. - dalej zwanej u.d.i.p.) w zw. z art. 107 § 1 pkt 8 ustawy z 14 czerwca 1960 r.

- Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2018 poz. 2096, ze zm. - dalej zwanej k.p.a.) poprzez doręczenie pisma, które nie zostało opatrzone prawidłowo podpisem, co narusza prawo strony do złożenia odwołania.

W oparciu o te zarzuty skarżący wniósł o zobowiązanie organu do załatwienia wniosku z 11 czerwca 2019 r., zasądzenie kosztów postępowania, uznanie, że bezczynność organu nosi znamiona rażącego naruszenia prawa, a także wymierzenie organowi grzywny i zasądzenie na rzecz skarżącego określonej sumy pieniężnej.

Stan faktyczny sprawy jest następujący.

Skarżący wnioskiem z dnia 11 czerwca 2019 r. zwrócił się do organu o udostępnienie, na podstawie przepisów u.d.i.p., następujących informacji:

1. kopii (skanów) wszystkich obowiązujących umów najmu/użytkowania pomieszczeń/lokali w biurowcu M P. ul. [...] (mienie komunalne gminy O.);

2. wskazanie wysokości wpływów z tytułu czynszów, opłat jak w pkt. 1 za rok 2015, 2016, 2017, 2018.

Organ, uznając, że powyższe informacje stanowią informację publiczną przetworzoną, pismem z dnia 21 czerwca 2019 r. wezwał skarżącego o wykazanie, że ich uzyskanie jest szczególnie istotne dla interesu publicznego oraz do sprecyzowania przedmiotowego wniosku w pkt 2 poprzez określenie pojęcia "wpływów" z tytułu czynszów i opłat, a ponadto o uzupełnienie złożonego wniosku o podanie imienia, nazwiska, adresu oraz złożenia podpisu. Jednocześnie organ wskazał, że przedłuża termin zrealizowania wniosku do 9 sierpnia 2019 r..

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00