Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 2 sierpnia 2022 r., sygn. V SA/Wa 4731/21

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Jarosław Stopczyński (spr.), Sędzia WSA - Jadwiga Smołucha, Asesor WSA - Iwona Kozłowska, , po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 2 sierpnia 2022 r. sprawy ze skargi P. R. na uchwałę Rady Miasta M. z dnia [...] lipca 2021 r. nr [...] w przedmiocie nieudzielenia wójtowi absolutorium z tytułu wykonania budżetu gminy za 2020 rok 1. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały, 2. zasądza od Rady Miasta M. na rzecz P. R. kwotę 300 zł (trzysta złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem oceny sądu jest uchwała Rady Miasta M. (dalej także jako: Rada, organ) z dnia [...] lipca 2021 r. nr [...] w sprawie nieudzielenia Burmistrzowi Miasta M. P.R.(dalej także jako: strona, skarżący. Burmistrz) absolutorium z tytułu wykonania budżetu na rok 2020.

W uzasadnieniu powyższej uchwały przywołano m.in. następującą argumentację:

Nieudzielenie absolutorium Burmistrzowi jest zdaniem organu uzasadnione przede wszystkim:

-sprawozdaniem Burmistrza z wykonania budżetu Miasta M. na rok 2020 (sprawozdaniem finansowym za 2020 rok).

-opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie,

-informacją o stanie mienia Miasta M.,

-stanowiskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miasta M.

-opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miasta M. w sprawie absolutorium dla Burmistrzowi Miasta M. za rok 2020 oraz po debacie,

Organ podkreśla, że budżet był wielokrotnie zmieniany z wniosku organu wykonawczego, co nie pozostało bez wpływu na realizację zadań majątkowych jednostki i oceniane musi być jako wynik błędnego planowania (12 nowelizacji).

W zmianach do budżetu daje się zauważyć:

1. chaotyczność wprowadzanych zmian,

2. brak pełnego monitoringu zwiększonych wpływów do budżetu, umożliwiającego dokonanie stosownych korekt budżetu w trakcie jego realizacji,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00