Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 8 lipca 2022 r., sygn. II SA/Wa 3975/21

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Góraj (spr.), Sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa, Sędzia WSA Waldemar Śledzik, , Protokolant starszy referent Agnieszka Fidor, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 lipca 2022 r. sprawy ze skargi S.P. na decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia [...] października 2021 r. nr [...] w przedmiocie przetwarzania danych osobowych oddala skargę

Uzasadnienie

Postępowanie zainicjowała skarga S. P., zwanej dalej Skarżącą, na nieprawidłowości w procesie przetwarzania jej danych osobowych przez K. W., prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą [...], z siedzibą w [...], zwaną dalej Przedsiębiorcą, w tym udostępnienie jej danych osobowych na rzecz jej nowego pracodawcy oraz udostępnienie jej danych osobowych w zakresie numeru telefonu komórkowego osobie trzeciej bez podstawy prawnej. W toku prowadzonego postępowania administracyjnego Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zwany dalej Prezesem UODO, uzyskał wyjaśnienia odnośnie okoliczności sprawy oraz ustalił następujący stan faktyczny.

1. Przedsiębiorca przetwarzał dane osobowe Skarżącej w zakresie imienia, nazwiska, daty urodzenia, danych kontaktowych, wykształcenia, kwalifikacji zawodowych oraz przebiegu dotychczasowego zatrudnienia w celu zawarcia umowy o pracę. Dane te były niezbędne do sporządzenia umowy, a także dokonywania regularnych przelewów wynagrodzenia za świadczoną pracę na rzecz Przedsiębiorcy (dowód: pismo Przedsiębiorcy z 18 grudnia 2020 r.).

2. Przedsiębiorca wskazał, że w wyniku przeprowadzonej rozmowy telefonicznej przypadkowo uzyskał od nowego pracodawcy Skarżącej informację o jej zatrudnieniu. W trakcie tej rozmowy nowy pracodawca Skarżącej zwrócił się do Przedsiębiorcy z pytaniem, dotyczącym zakresu jej obowiązków oraz oceny współpracy ze Skarżącą (dowód: pismo Przedsiębiorcy z 17 marca 2021 r.).

3. Przedsiębiorca wskazał, że 15 stycznia 2021 r. Skarżąca wielokrotnie podejmowała próby skontaktowania się z nim za pośrednictwem telefonu komórkowego. Przedsiębiorca w celu ustalenia przyczyny otrzymywania tych telefonów podjął próby skontaktowania się ze Skarżącą najpierw za pośrednictwem swojego prywatnego telefonu komórkowego, a następnie z telefonu komórkowego swojego syna. W obu ww. przypadkach Skarżąca nie odebrała połączenia od Przedsiębiorcy, zaś przy próbach przeprowadzenia rozmów telefonicznych ze Skarżącą nie była obecna żadna osoba trzecia (dowody: pismo Przedsiębiorcy, które wpłynęło do UODO 22 lutego 2021 r., pismo Przedsiębiorcy, które wpłynęło do UODO 12 kwietnia 2021 r.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00