Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 6 lipca 2022 r., sygn. III SA/Po 1574/21

Dnia 6 lipca 2022 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Izabela Paluszyńska (spr.) Sędzia WSA Marek Sachajko Asesor sądowy WSA Robert Talaga po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 6 lipca 2022 roku sprawy ze skargi K. B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 27 maja 2021 r. nr [...] w przedmiocie określenia przypadającej do zwrotu dotacji oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 27 maja 2021r. nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Poznaniu (dalej: organ) na podstawie art. 17 pkt 1 oraz art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2021.735) a także art. 60 pkt 1, art. 61 ust. 1 pkt 4, ust.2 i ust.3 pkt 4, art. 67 ust. 1 oraz art. 252 ust. 1 pkt 2 i ust.6 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. 2021.305) w zw. z art. 21 § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. 2020.1325) a także art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. 2020.2029) utrzymało w mocy decyzję Wójta Gminy K. z dnia 15 marca 2021r., nr [...] w przedmiocie określenia K. B. – prowadzącemu Żłobek Niepubliczny "E. " w P. (dalej: skarżący) przypadającej do zwrotu kwoty dotacji oświatowej, pobranej w nadmiernej wysokości w kwocie 9300 zł wraz z odsetkami liczonymi od dnia 25.11.2020r.

Organ I instancji określając kwotę dotacji przypadającej do zwrotu podał, że skarżący otrzymywał dotację na prowadzenie żłobka, który działał w dwóch oddziałach o różnych lokalizacjach (G. i [...]). Dotacje obliczono i wypłacano według składanych przez skarżącego miesięcznych wykazów uczęszczających do placówki dzieci. Wójt ustalił, że z uwagi na pandemię choroby COVID-19 – oddział placówki przy ul. [...] (oddział II) został zamknięty a wszystkie dzieci umieszczono w oddziale przy ul. [...] (oddział I). Zgodnie z decyzją władz sanitarnych, w czynnym oddziale mogło przebywać najwyżej 25 dzieci. W wyniku przeprowadzonej kontroli, z której sporządzono protokół podpisany przez skarżącego 9 listopada 2020r., stwierdzono, że w miesiącach maju, czerwcu i lipcu dotacja została pobrana na większą liczbę dzieci niż 25, czyli w nadmiernej wysokości i w tym zakresie powinna być zwrócona. Organ I instancji podał, że w maju 2020r. w wykazach podano, że w oddziale I liczba uczęszczających dzieci wynosiła 23, a w oddziale II – 17. Maksymalnie można było przenieść 2 dzieci z oddziału II do oddziału I, zgodnie z zarządzeniem sanitarnym, Za nadpłaconą uznano kwotę na 15 –ścioro dzieci. Za miesiąc czerwiec 2020r. – w wykazach podano, że w oddziale I liczba uczęszczających dzieci wyniosła 19, a w oddziale II – 14. Maksymalnie można było przenieść 6 dzieci z oddziału II do I, zgodnie z zarządzeniem sanitarnym. Za nadpłaconą uznano kwotę dotacji za 8 – mioro dzieci. Za miesiąc lipiec w wykazach podano, że w oddziale I liczba uczęszczających dzieci wynosiła 20 a w oddziale II – 13. Zgodnie z zarządzeniem sanitarnym do oddziału I można było przenieść maksymalnie 5 – cioro dzieci. Za nadpłaconą uznano dotację za 8 – mioro dzieci. Organ uznał, że z uwagi na stwierdzenie nadpłaty dotacji na podstawie art. 252 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych winna być ona zwrócona w łącznej kwocie 9300 zł. Z uwagi na fakt, że stwierdzenie pobrania dotacji w wysokości nadmiernej nastąpiło 9 listopada 2020r. odsetki naliczono od dnia 25 listopada 2020r. – jest to dzień następujący po upływie 15 dni od dnia 9 listopada 2020r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00