Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 5 lipca 2022 r., sygn. III SA/Wa 3004/21

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Matylda Arnold - Rogiewicz, Sędziowie sędzia WSA Agnieszka Baran, sędzia WSA Maciej Kurasz (sprawozdawca), Protokolant referent stażysta Paweł Król, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 czerwca 2022 r. sprawy ze skargi T. z siedzibą w Stanach Zjednoczonych na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w W. z dnia [...] października 2021 r. nr [...] w przedmiocie odmowy zwrotu nadpłaty zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych 1) uchyla zaskarżoną decyzję; 2) zasądza od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w W. na rzecz T. z siedzibą w Stanach Zjednoczonych kwotę 97 458 zł (słownie: dziewięćdziesiąt siedem tysięcy czterysta pięćdziesiąt osiem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Z akt sprawy wynikało, że T. z siedzibą w Stanach Zjednoczonych (dalej zwana "Skarżącą", "Spółką" lub "C.") wnioskami z dnia 22 grudnia 2017 r., następnie uzupełnionymi w zakresie żądania pismem z 17 kwietnia 2020 r, w zakresie podstawy prawnej zgłoszonego żądania i skorygowane w tym zakresie pismem z 25 czerwca 2020 r. oraz skorygowane w zakresie kwoty wnioskowanej nadpłaty pismem z 15 września 2020 r., wystąpiła do Naczelnika [...] Urzędu Skarbowego w W. (dalej zwany "NUS") o zwrot wraz z oprocentowaniem nadpłaty zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych w łącznej kwocie 7.244.083,10 zł, pobranego z tytułu dywidend wypłaconych w latach 2012-2016 przez płatników: Bank H. w W. S.A., Bank P. S.A., B. S.A., P. S.A. P. S.A., P. S.A., T. S.A., P. O. S.A., P. S.A., O.S.A. (poprzednio: T.S.A.), G. w W. S.A., Bank M. S.A., C. S.A., C.P. S.A., [...] Bank S.A., N. S.A. i E. H. S.A. Z uzasadnienia przedmiotowych wniosków wynika, że C. jest powołaną z mocy prawa jednostką (instytucją) publiczną Stanu Kalifornia. Został utworzony na podstawie Konstytucji Kalifornii (Rozdział 700 Konstytucji Kalifornii z 1931 r.) i funkcjonuje od 1 stycznia 1932 r. Zasady jego funkcjonowania oraz organizacji są uregulowane w Rozdziale 3 Kodeksu Rządowego Stanu Kalifornia. C. jest jedną z agencji podlegających Stanowi Kalifornia, pozostaje pod nadzorem władzy wykonawczej i ustawodawczej Stanu Kalifornia oraz ponosi odpowiedzialność przed organami tej władzy. O powyższym świadczy to, że: 1) Rada Administracyjna (tj. organ zarządzający i administrujący Wnioskodawcą, dalej: "Rada") C. składa się w większości z członków powoływanych przez Rząd Kalifornii. Pozostali członkowie Rady są powoływani na zasadach uregulowanych w Konstytucji Kalifornii; 2) C. jest zobowiązany do składania do Rządu Kalifornii oraz Legislatury Stanowej Kalifornii sprawozdań finansowych i innych raportów dotyczących zarządzanych przez niego funduszy; 3) Konstytucja Kalifornii przewiduje ograniczenia co do rodzaju aktywów, w które może inwestować Wnioskodawca; 4) C. podlega obowiązkowemu

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00