Orzeczenie
Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 23 czerwca 2022 r., sygn. I SA/Rz 202/22
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S.WSA Piotr Popek, Sędzia WSA Jacek Boratyn, Sędzia WSA Małgorzata Niedobylska /spr./, Protokolant Specjalista Eliza Kaplita-Wójcik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23 czerwca 2022 r. sprawy ze skargi Województwa [...] na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 7 stycznia 2022 r., nr 0113-KDIPT1-2.4012.617.2021.2.JSZ. w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz skarżącego Województwa [...] kwotę 680 (sześćset osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi Województwa Podkarpackiego (dalej: skarżący) jest interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: organ) z 7 stycznia 2022 r. nr 0113-KDIPT1-2.4012.617.2021.2.JSZ w przedmiocie podatku od towarów i usług.
W nadanym 16 sierpnia 2021 r. wniosku o wydanie interpretacji i jego późniejszych uzupełnieniach, skarżący przedstawił następujący stan faktyczny. Skarżący podpisał umowę z Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju (dalej: Bank) na realizowanie usług doradczych w zakresie zagospodarowania przestrzeni, identyfikacji strategicznych kierunków rozwoju oraz zaprojektowania ram zarządzania i monitorowania dla Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego. Realizacja tej umowy odbywa się w ramach projektu "Zintegrowany i uspołeczniony model planowania przestrzennego poprzez opracowanie Strategii Przestrzennej Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego". Celem projektu jest przetestowanie modelu podejmowania zintegrowanych decyzji w zakresie planowania przestrzennego w obszarze funkcjonalnym.
Projekt ma charakter partnerski i uczestniczy w nim 13 samorządów gminnych oraz skarżący jako Lider. Do praw i obowiązków skarżącego należy przede wszystkim: reprezentowanie Partnerów wobec osób trzecich w działaniach związanych z realizacją projektu, przygotowanie i złożenie Umowy o dofinansowanie projektu w ramach programu POWER 2014-2020 z wnioskiem o dofinansowanie wraz z kompletem niezbędnych załączników oraz późniejsze ich aktualizacje, reprezentowanie Partnerów przed Instytucją Zarządzającą (Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej), przeprowadzenie w imieniu i na rzecz Partnerów projektu zamówień publicznych mających na celu wyłonienie: dostawców i wykonawców usług w ramach realizacji projektu, koordynowanie (w tym monitorowanie i nadzorowanie) prawidłowości realizowania poszczególnych zadań objętych Projektem przez Partnerów projektu, terminowe przekazywanie odpowiedniej części dofinansowania na pokrycie wydatków Partnerów zgodnie z Umową partnerstwa, przedkładanie wniosków o płatność do Instytucji Zarządzającej celem otrzymania środków na dofinansowanie zadań Lidera Projektu i Partnerów oraz rozliczenia wydatków, dokonywanie zmian warunków realizacji projektu po uprzednim uzyskaniu ich akceptacji przez Partnerów, zarządzanie Projektem, prowadzenie wyodrębnionej ewidencji wydatków poniesionych w projekcie, ponoszenie wydatków w ramach Projektu w zakresie powierzonych mu obowiązków (zadań), podpisanie umowy w zakresie usług doradczych dotyczących Strategii Przestrzennej ROF. Do praw i obowiązków Partnerów należy przede wszystkim: realizacja projektu w oparciu o harmonogram realizacji projektu określony we Wniosku o dofinansowanie, współpraca z Liderem przy przeprowadzaniu procedur wyłonienia wykonawców dostaw i usług dla zadań Projektowych, przyjęcie Strategii Przestrzennej ROF w drodze uchwały Rady Gminy/Miasta, utrzymanie efektów realizacji Projektu w okresie jego trwałości, w tym w zakresie obowiązków finansowych, prowadzenie wyodrębnionej ewidencji wydatków poniesionych w projekcie, ponoszenie wydatków w ramach Projektu w zakresie powierzonych im obowiązków (zadań).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right