Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 22 czerwca 2022 r., sygn. I SA/Łd 219/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Joanna Grzegorczyk-Drozda Sędziowie: Sędzia WSA Bożena Kasprzak (spr.) Asesor WSA Grzegorz Potiopa po rozpoznaniu w dniu 22 czerwca 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym sprawy ze skargi Ł. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ł. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 3 stycznia 2022 r. nr 0111-KDIB2-1.4010.183.2021.2.AT w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego 1. uchyla zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 22 października 2021 r. nr 0111-KDIB2-1.4010.183.2021.1.MK; 2. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 597 (pięćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia 3 stycznia 2022 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na podstawie art. 13 § 2a, art. 221, art. 233 § 1 pkt 1 i art. 239 w zw. z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) dalej: O.p., po rozpatrzeniu zażalenia Ł. Sp. z o.o. z siedzibą w Ł., utrzymał w mocy postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 22 października 2021 r., odmawiające wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego.

Jak wynika z ustalonego w sprawie stanu faktycznego, w dniu 22 kwietnia 2021 r. wpłynął do organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Dnia 23 września 2005 r. zawarta została pomiędzy Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) a Miastem jako beneficjentem umowa o dofinansowanie projektu pn. "Wodociągi i oczyszczalnia ścieków w (...)" (umowa o dofinansowanie), dotycząca dofinansowania ze środków Funduszu Spójności przyznanego Decyzją Komisji Europejskiej nr C(2004)5408 z dnia 17 grudnia 2004 r. Zgodnie z postanowieniami tej umowy, beneficjent uprawniony jest do delegowania na inny podmiot praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy, na podstawie umowy o delegowanie. Miasto zawarło taką umowę o delegowanie z wnioskodawcą dnia 15 stycznia 2007 r., powierzając Spółce uprawnienia, obowiązki i odpowiedzialność beneficjenta wynikające z ww. decyzji i umowy o dofinansowanie. Delegację tę uwzględniono w umowie o dofinansowanie, podpisując w dniu 16 maja 2007 r. aneks, który wskazywał na pozycję wnioskodawcy jako podmiotu odpowiedzialnego za realizację projektu oraz jej uprawnienie do powołania jednostki realizującej projekt. Następnie, dnia 19 listopada 2007 r. NFOŚiGW, wnioskodawca i Miasto, ustaliły nowe brzmienie umowy, zgodnie z którym obok kwestii uwzględnionych już we wcześniejszym aneksie strony uzgodniły m.in. że: a) w imieniu Miasta działać będzie Spółka - na podstawie ww. umowy o delegowaniu, b) środki z Funduszu Spójności przekazywane będą na rachunek bankowy prowadzony przez Spółkę. Zgodnie z umową o dofinansowanie NFOŚiGW zobowiązany był do przekazania płatności końcowej ostatniej transzy środków przekraczających 90% z udziału środków Funduszu Spójności w wydatkach kwalifikowanych. Nastąpić to miało jednorazowo, po spełnieniu warunków określonych w umowie o dofinansowanie. Ostatnia transza płatności miała zostać wypłacona na rzecz wnioskodawcy w kwocie XXX euro, co stanowiło 10% dotacji na projekt, przewidzianych Decyzją Komisji Europejskiej. Płatność ostateczna z Komisji Europejskiej została pomniejszona o 2% korekty systemowej (wynikającej z niedostosowania prawa krajowego do unijnego w zakresie przepisów dotyczących zamówień publicznych) nałożonej na projekty Funduszu Spójności z perspektywy finansowej 2004 - 2006. Zgodnie z przepisami, w przypadku braku uchybień ze strony beneficjenta, kwota tej korekty w całości podlega zwrotowi ze środków Skarbu Państwa. W dniu 24 września 2015 r. Spółka otrzymała od NFOŚiGW informację o pomniejszeniu tej kwoty w związku z nałożeniem tzw. korekty systemowej na projekt Funduszu Spójności "Wodociągi i Oczyszczalnia Ścieków w (...)" w kwocie YYY euro, w której udział SP wynosi ZZZ euro (udział SP, bezsporna kwota korekty), a udział beneficjenta wynosi WWW euro (udział beneficjenta, sporna kwota korekty).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00