Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 22 czerwca 2022 r., sygn. I SA/Bk 144/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Paweł Janusz Lewkowicz, Sędziowie sędzia WSA Grzegorz Dudar,, asesor sądowy WSA Marcin Kojło (spr.), Protokolant starszy sekretarz sądowy Marta Marczuk, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 8 czerwca 2022 r. sprawy ze skargi Prokuratora Regionalnego w Białymstoku na uchwałę Rady Miasta Białystok z dnia 23 czerwca 2014 r., nr LXII/706/14 w przedmiocie ustalenia wysokości opłat dodatkowych oraz opłaty manipulacyjnej z tytułu usług przewozowych komunikacji miejskiej organizowanej przez Gminę Białystok 1. stwierdza nieważność § 1 pkt 6 i pkt 7 zaskarżonej uchwały; 2. stwierdza, że § 1 pkt 1, pkt 2, pkt 3, pkt 4 i pkt 5 oraz § 4 zaskarżonej uchwały zostały wydane z naruszeniem prawa; 3. w pozostałym zakresie skargę oddala.

Uzasadnienie

W skardze złożonej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego

w Białymstoku, Prokurator Regionalny w Białymstoku zaskarżył w całości uchwałę Rady Miasta Białystok z dnia 23 czerwca 2014 r. Nr LXII/706/14 w sprawie ustalenia opłat dodatkowych oraz opłaty manipulacyjnej z tytułu usług przewozowych komunikacji miejskiej organizowanej przez Gminę Białystok (Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego z 2014 r. poz. 2450), której zarzucił istotne naruszenie

art. 7 i art. 94 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i wywodzonej z tych przepisów zasady legalizmu oraz art. 34a ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe poprzez:

1) określenie w § 1 zaskarżonej uchwały w kolejnych jej sześciu punktach skonkretyzowanych stawek kwotowych za zdarzenia wywołujące powstanie obowiązku uiszczenia opłaty dodatkowej, podczas gdy zgodnie z treścią art. 34a ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z 1984 r. Prawo przewozowe rada gminy nie została upoważniona do ustalania opłaty dodatkowej i opłaty manipulacyjnej, a jedynie do określania sposobu ustalania tych opłat, co oznacza, że w/w przepis zaskarżonej uchwały został podjęty z przekroczeniem normy rangi ustawowej;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00