Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 9 czerwca 2022 r., sygn. I SA/Sz 84/22
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Joanna Wojciechowska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Jolanta Kwiecińska Sędzia WSA Bolesław Stachura po rozpoznaniu w Wydziale I na posiedzeniu niejawnym w dniu 9 czerwca 2022 r. sprawy ze skargi I. W. na rozstrzygnięcie Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy z dnia [...] stycznia 2022 r. nr [...] w przedmiocie nieuwzględnienia protestu od wyników oceny wniosku o dofinansowanie projektu w ramach polityki spójności oddala skargę.
Uzasadnienie
I. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w W. (dalej "spółka", "wnioskodawca", "skarżąca") złożył wniosek
o dofinansowanie projektu pod nazwą Wczesne wykrywanie oraz rehabilitacja zaburzeń słuchu i mowy wśród uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej
w subregionie s. , w ramach konkursu nr [...] ogłoszonego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie (dalej "organ"), pełniący rolę Instytucji Pośredniczącej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014 - 2020 (dalej "RPO WZ"). Projekt ten został złożony w ramach Działania 7.7: Wdrożenie programów wczesnego wykrywania wad rozwojowych i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niepełnosprawnością RPO WZ.
Pismem z 8 lipca 2020 r. organ poinformował spółkę, że odstępuje od podpisania umowy ze względu na niespełnienie kryterium dopuszczalności nr 3 - Kwalifikowalność Beneficjenta/Partnera. Spółka złożyła protest.
Pismem z 28 sierpnia 2020 r. organ poinformował spółkę o nieuwzględnieniu jego protestu.
Wyrokiem z 13 stycznia 2021 r. I SA/Sz 716/20 WSA w Szczecinie, po rozpoznaniu skargi spółki, stwierdził, że ocena projektu została przeprowadzona
w sposób naruszający prawo i naruszenie to miało istotny wpływ na wynik oceny oraz przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia. Według WSA w Szczecinie, wybór projektów do dofinansowania nie nastąpił w sposób przejrzysty, zaskarżone rozstrzygnięcie zostało bowiem oparte na wykluczeniu spółki z kręgu podmiotów mogących ubiegać się o dofinansowanie, mimo braku jednoznacznego zdefiniowania "podmiotu ekonomii społecznej prowadzącego działalność statutową lub gospodarczą w obszarze usług użyteczności publicznej". Sąd wskazał, że organ powinien ustalić