Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 6 czerwca 2022 r., sygn. III SA/Kr 163/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący S WSA Maria Zawadzka Sędziowie S WSA S WSA Ewa Michna (spr.) ASR WSA Marta Kisielowska po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 6 czerwca 2022 r. sprawy ze skargi [...] sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w W. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] 2021 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej skargę oddala.

Uzasadnienie

Decyzją z 16 lipca 2020 r., znak: [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego nałożył na B Sp. z o.o. s.k. w W(dalej: skarżąca) karę pieniężną w kwocie 70 500 zł, którą – stosownie do art. 92a ust.5 pkt 2 ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. 2022, poz. 209) - dalej "u.t.d.", ograniczył do kwoty 20 000 zł.

Podstawę faktyczną ukarania stanowiły naruszenia wykazane w protokole kontroli z 10 lutego 2020 r., wymienione w załączniku nr 3 do u.t.d. w postaci: niezgłoszenia pojazdu licencji wspólnotowej (lp. 1.5), przekroczenia dziennego czasu prowadzenia pojazdu powyżej 9 godzin (lp. 5.1.1., 5.1.2., 5.1.3, 5.1.4), przekroczenia dziennego czasu prowadzenia pojazdu powyżej 10 godzin w sytuacji (lp. 5.2.1, 5.2.2, 5.2.3, 5.2.4), skrócenia wymaganego regularnego okresu odpoczynku dziennego (lp.5.5.1, 5.5.2, 5.5.3), niespełnienia wymogu dzielonego dziennego okresu odpoczynku (lp. 5.6.1, 5.6.2, 5.6.3), skrócenia wymaganego skróconego okresu odpoczynku dziennego (lp. 5.7.1, 5.7.2, 5.7.3), przekroczenia 6 kolejnych okresów 24-godzinnych od uprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku (lp. 5.10.1), przekroczenia maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy (lp. 5.11.1. 5.11.2, 5.11.3), niewłaściwej obsługi lub odłączeniu homologowanego i sprawnego technicznie tachografu (lp. 6.2.1); posługiwania się przez kierowcę kartą kierowcy, która nie jest jego własną kartą (lp. 6.3.3), niedopuszczalnego wyjęcia wykresówek lub karty kierowcy, które miało wpływ na rejestrację danych (lp. 6.3.5), niepoprawnego operowania przełącznikiem tachografu umożliwiającym zmianę aktywności kierowcy - za każdy dzień (lp. 6.3.11); nieudostępnienia podczas kontroli w przedsiębiorstwie wykresówek oraz pobranych i przechowywanych danych z karty kierowcy i tachografu cyfrowego (lp. 6.3.16), wykonywania przewozu drogowego pojazdem nieposiadającym aktualnego okresowego badania technicznego (lp. 9.1), wykonywaniu międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy przez kierowcę nieposiadającego ważnego świadectwa kierowcy (lp. 3.3).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00