Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 3 czerwca 2022 r., sygn. I SA/Lu 189/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Monika Kazubińska-Kręcisz Sędziowie WSA Wiesława Achrymowicz WSA Andrzej Niezgoda (sprawozdawca) Protokolant specjalista Marta Wawrzecka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 czerwca 2022 r. sprawy ze skargi Syndyka Masy Upadłości F. sp. z o.o. w upadłości z siedzibą w K. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia 28 stycznia 2022 r. nr 0601-IEW.4265.1.2021.19 w przedmiocie odmowy umorzenia zaległości podatkowej - oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 28 stycznia 2022 r. Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Lublinie, dalej: "Dyrektor Izby Administracji Skarbowej", "organ odwoławczy", po rozpatrzeniu odwołania S. Sp. z o.o. w upadłości w K. , dalej: "syndyk", "skarżący", utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Lublinie, dalej: "naczelnik Urzędu Skarbowego", "organ pierwszej instancji", z dnia 8 czerwca 2021 r. odmawiającą umorzenia zaległości podatkowej F. Sp. z o.o. w upadłości, dalej: "spółka", z tytułu podatku akcyzowego za listopad 2018 r. w kwocie 3.955.905 zł wraz z należnymi odsetkami za zwłokę.

Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji i akt sprawy wynika, że w dniu 19 lutego 2021 r. do Urzędu Skarbowego wpłynął wniosek syndyka o umorzenie w całości zaległości podatkowej spółki w podatku akcyzowym za listopad 2018 r. w kwocie 3.955.905 zł wraz z odsetkami za zwłokę. Wezwany do doprecyzowania rodzaju wnioskowanej pomocy syndyk wyjaśnił, że wniosek o umorzenie zaległości podatkowej dotyczy ulgi, o której mowa w art. 67a § 1pkt 3 Ordynacji podatkowej, ewentualnie przy zastosowaniu przepisu art. 67b § 1 pkt 1 Ordynacji podatkowej, tj. że udzielona pomoc nie stanowi pomocy publicznej. W przypadku gdyby ww. podstawa okazała się niezasadna, jako podstawę udzielenia ulgi syndyk wskazał art. 67b § 1 pkt 3 Ordynacji podatkowej, tj. że udzielona pomoc będzie stanowić pomoc publiczną lub w dalszej kolejności art. 67b § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej, tj. że będzie to wsparcie udzielone w ramach pomocy de minimis.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00