Orzeczenie
Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 1 czerwca 2022 r., sygn. I SA/Sz 218/22
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bolesław Stachura, Sędziowie Sędzia WSA Nadzieja Karczmarczyk-Gawęcka (spr.), Sędzia WSA Marzena Kowalewska, , po rozpoznaniu w Wydziale I na posiedzeniu niejawnym w dniu 1 czerwca 2022 r. sprawy ze skargi Gminy G. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 21 stycznia 2022 r. nr 0113-KDIPT1-2.4012.759.2021.2.SM w przedmiocie zastosowania przepisów prawa podatkowego oddala skargę.
Uzasadnienie
Gmina G. (dalej: "Gmina" lub "Skarżąca") złożyła wniosek
do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: "Organ") o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług.
We wniosku przedstawiono stan faktyczny, z którego wynika, że Skarżąca jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 559 ze zm.; dalej "u.s.g.") Gmina jest wyposażona w osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych. Gmina posiada w strukturze organizacyjnej jednostki budżetowe, z którymi łącznie rozliczany jest podatek od towarów i usług w ramach scentralizowania rozliczeń jednostki samorządowej.
Gmina zrealizowała inwestycję w postaci budowy krytego basenu. W ramach inwestycji została wybudowana w pełni funkcjonalna infrastruktura krytej pływalni, która rozpoczęła swoją działalność w 2014 r. Od początku działalności basenu Gmina prowadzi z jego wykorzystaniem sprzedaż usług opodatkowaną oraz niepodlegającą VAT. Sprzedaż opodatkowana polega na sprzedaży biletów wstępu względem odbiorców zewnętrznych, tj. mieszkańców, przedsiębiorstw i innych podmiotów niezależnych od Gminy. Sprzedaż niepodlegająca opodatkowaniu to sprzedaż usługi basenowej (wstępu na basen) na rzecz jednostek scentralizowanych z Gminą
w zakresie rozliczania VAT. Gmina posiada możliwość określenia na podstawie prowadzonych ewidencji wartości sprzedaży opodatkowanej i wartość sprzedaży niepodlegającej opodatkowaniu. Możliwość ustalenia powyższych wartości wynika
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right