Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 1 czerwca 2022 r., sygn. III OSK 5047/21

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak Sędziowie Sędzia NSA Rafał Stasikowski (spr.) Sędzia del. WSA Sławomir Pauter po rozpoznaniu w dniu 1 czerwca 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej O. sp. z o.o. w L. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 24 września 2020 r., sygn. akt IV SA/Wa 847/20 w sprawie ze skargi O. sp. z o.o. w P. na decyzję Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 20 stycznia 2020 r., nr [...] w przedmiocie zatrudnienia cudzoziemca oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 24 września 2020 r., sygn. akt IV SA/Wa 847/20, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę O. sp. z o.o. z siedzibą w P. (obecnie w L.) na decyzję Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 20 stycznia 2020 r. nr [...] w przedmiocie zatrudnienia cudzoziemca.

Wyrok zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym.

Wnioskiem z 22 maja 2019 r. O. sp. z o.o. wystąpiła do Wojewody Wielkopolskiego z wnioskiem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemcowi na stanowisku sortowacz.

W toku postępowania administracyjnego Wojewoda wystąpił do Spółki o uzupełnienie dokumentów o umowę o świadczenie usług zawartą między podmiotem powierzającym wykonywanie pracy cudzoziemcowi, tj. między wnioskodawcą, a podmiotem, do którego cudzoziemiec będzie skierowany w celu wykonania usług. W odpowiedzi na wezwanie Spółka przedłożyła umowę zlecenia z 16 kwietnia 2019 r. zawartą pomiędzy spółką O. S.A. wraz z zamówieniami na pracownika tymczasowego. Odnosząc się do materiałów przedłożonych przez Spółkę, organ stwierdził, że do sprawy nie zostały przedłożone dokumenty potwierdzające posiadanie umów pomiędzy wnioskodawcą a podmiotami, do których pracownicy mają być kierowani. Przedłożona umowa pomiędzy O. S.A., czyli zleceniodawcą, a O. sp. z o.o., w której zleceniobiorca zobowiązuje się do wykonania usługi polegającej na zatrudnieniu oraz kierowaniu pozyskanych pracowników do świadczenia usług i wykonywania pracy na rzecz klientów zleceniodawcy, zdaniem Wojewody, nie wyczerpywała warunków koniecznych do wydania zezwolenia na pracę. Umowa pomiędzy O. S.A., niebędącym wnioskodawcą, a O. sp. z o.o., który nie jest podmiotem, do którego pracownik jest kierowany, nie jest bowiem podstawą do wydania zezwolenia na pracę. Jak wyjaśnił organ, zleceniodawca O. S.A. nie może dalej kierować pracowników do klientów, ponieważ nie jest wnioskodawcą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00