Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 31 maja 2022 r., sygn. III OSK 1519/21

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak Sędziowie Sędzia NSA Rafał Stasikowski (spr.) Sędzia del. WSA Ireneusz Dukiel po rozpoznaniu w dniu 31 maja 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej E. C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy z dnia 26 lutego 2019 r., sygn. akt II SAB/Bd 95/18 w sprawie ze skargi E. C. na bezczynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy w przedmiocie wydania decyzji o zwolnieniu ze służby postanawia: 1. uchylić zaskarżony wyrok i odrzucić skargę; 2. odstąpić od zasądzenia zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego w całości.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 26 lutego 2019 r., sygn. akt II SAB/Bd 95/18, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy oddalił skargę E. C. na bezczynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy w przedmiocie wydania decyzji o zwolnieniu ze służby.

Wyrok zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym.

Pismem z 5 maja 2017 r. Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy przedstawił E. C., pełniącej dotychczas służbę na stanowisku młodszego aspiranta celnego Izby Celnej w [...], propozycję określającą warunki zatrudnienia w ramach korpusu służby cywilnej w Izbie Administracji Skarbowej w Bydgoszczy, na stanowisku starszego kontrolera skarbowego. Propozycję powyższą skarżąca otrzymała i podpisała w dniu 23 maja 2017 r. Oświadczeniem z 5 czerwca 2017 r. skarżąca przyjęła zaproponowane warunki zatrudnienia. Pismem z 30 maja 2017 r. skarżąca wezwała Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy do złożenia jej propozycji służby w Służbie Celno-Skarbowej. W odpowiedzi z 14 czerwca 2017 r. Dyrektor odmówił przedstawienia takiej propozycji. Pismem z 17 lipca 2017 r. skarżąca złożyła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy na ww. propozycję zatrudnienia.

Niezależnie od powyższego skarżąca złożyła odwołanie z 2 czerwca 2017 r. od otrzymanej propozycji, zawierającej jej zdaniem decyzję o zwolnieniu ze służby, kierując je do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej za pośrednictwem Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy. W odpowiedzi z 6 lipca 2017 r. Dyrektor Departamentu Budżetu, Logistyki i Kadr Krajowej Administracji Skarbowej poinformował skarżącą, że ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 ze zm.; zwanej dalej "p.w.KAS") nie przewiduje formy decyzji dla propozycji pracy przedkładanej funkcjonariuszowi, a w konsekwencji nie przewiduje również możliwości zaskarżenia propozycji do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej w trybie administracyjnym. Pismem z 17 lipca 2017 r. skarżąca złożyła do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej zażalenie na bezczynność i niezałatwienie sprawy w terminie, wyrażającą się w braku złożenia propozycji służby. Do 14 września 2018 r. Szef KAS nie udzielił odpowiedzi na ww. zażalenie. W związku z powyższym skarżąca pismem z 14 września 2017 r. złożyła skargę do WSA w Bydgoszczy na bezczynność organu w przedmiocie czynności w sprawie odwołania od propozycji określającej warunki zatrudnienia. Pismem z 25 stycznia 2018 r. skarżąca złożyła pismo procesowe, w którym m.in. uzupełniła treść skargi poprzez "podniesienie dodatkowych zarzutów w związku z brakiem realizacji ustawowego obowiązku przedstawienia stronie skarżącej propozycji służby w służbie celno-skarbowej".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00