Orzeczenie
Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 26 maja 2022 r., sygn. I SA/Sz 140/22
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Dziel Sędziowie Sędzia WSA Nadzieja Karczmarczyk-Gawęcka (spr.), Sędzia WSA Jolanta Kwiecińska Protokolant starszy inspektor sądowy Edyta Wójtowicz po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 26 maja 2022 r. sprawy ze skargi G. C. na interpretację indywidualną Prezydenta Miasta z dnia [...] grudnia 2021 r. nr [...] w przedmiocie zastosowania przepisów prawa podatkowego oddala skargę.
Uzasadnienie
G. Spółka Akcyjna z siedzibą w C. (dalej "Wnioskodawca" lub "Skarżąca") złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od nieruchomości.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Podstawowym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest produkcja [...]. W zagwarantowaniu sprawnego transportu wyprodukowanych towarów, Spółka posiada bocznicę kolejową - S. P. C. w S. (dalej: "SPC w S."), która odgałęzia się w stacji S. P. C. od toru nr [...] rozjazdem nr [...] c/d w km 1,092 linii kolejowej nr [...] S. P. C. SPA - S. P. C. SPC, zarządzanej przez P. S.A.
Bocznicę kolejową tworzą tory o normalnej szerokości, tj. o rozstawie 1435 mm, które nie są wykorzystywane do przewozu osób. Układ torowy bocznicy obejmuje tory zdawczo-odbiorcze (tj. tory do wyznaczonego punktu, tzw. punktu zdawczo-odbiorczego) oraz tory manewrowe. Jednocześnie, w ewidencji środków trwałych Spółki wszystkie elementy składowe bocznicy kolejowej ujęte są w jednym środku trwałym.
Spółka zawarła z licencjonowanym przewoźnikiem kolejowym umowę bocznicową, określającą warunki eksploatacji bocznicy kolejowej SPC w S.. Licencjonowany przewoźnik kolejowy obsługuje bocznicę kolejową SPC w S. poprzez podstawienie/odbieranie składów próżnych oraz ładownych wagonów na/z punktu zdawczo-odbiorczego zlokalizowanego na obszarze bocznicy Spółki.
W konsekwencji ruch kolejowy na bocznicy pomiędzy stacją S., a punktem zdawczo-odbiorczym na bocznicy może wykonywać jedynie licencjonowany przewoźnik kolejowy. Natomiast przemieszczenie wagonów z rozmontowanych pociągów z punktu zdawczo-odbiorczego na punkty ładunkowe znajdujące się poza torami zdawczo-odbiorczymi jest dokonywane przez Spółkę (manewry poza torami zdawczo-odbiorczymi są wykonywane przez pracowników Wnioskodawcy).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right