Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 17 maja 2022 r., sygn. II SA/Op 41/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Bogusz Sędziowie Sędzia WSA Beata Kozicka Sędzia WSA Krzysztof Sobieralski (spr.) Protokolant St. inspektor sądowy Joanna Szyndrowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 maja 2022 r. sprawy ze skargi E. S. na czynność Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krapkowicach z dnia 20 grudnia 2021 r. w przedmiocie nałożenia kwarantanny 1) stwierdza bezskuteczność zaskarżonej czynności, 2) zasądza od Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krapkowicach na rzecz skarżącej E. S. kwotę 200 (dwieście) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 12 stycznia 2022 r. E. S. (dalej jako skarżąca), wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu skargę na czynność Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krapkowicach (dalej również PPIS) polegającą na nałożeniu kwarantanny, o której skarżąca - będąca [...] w [...] w K. - dowiedziała się telefonicznie z sekretariatu [...] w K. oraz w ten sam sposób w dniu 20 grudnia 2021 r. podczas rozmowy telefonicznej z pracownikiem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej (dalej PSSE) w K. Zaskarżonej czynności zarzuciła:

1) naruszenie art. 33 ust. 1 w związku z art. 5 ust. 1 oraz art. 34 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi przez brak wydania decyzji administracyjnej w przedmiocie nałożenia kwarantanny, wskutek zastosowania sprzecznego z treścią tych przepisów § 5 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii wyłączającego formę decyzji administracyjnej, bez stosownej podstawy ustawowej, co stanowi jednocześnie nielegalne pozbawienie skarżącej wolności osobistej wbrew art. 1 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz wolności poruszania się po terytorium kraju wbrew art. 52 ust. 1 Konstytucji RP;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00