Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 17 maja 2022 r., sygn. II SA/Ke 181/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sylwester Miziołek Sędziowie Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal Sędzia WSA Jacek Kuza (spr.) Protokolant Starszy inspektor sądowy Sebastian Styczeń po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 maja 2022 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego we Włoszczowie na uchwałę Rady Gminy Słupia Konecka z dnia 14 grudnia 2020 r. nr XXV/155/2020 w przedmiocie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy I. stwierdza nieważność załącznika numer 1 do zaskarżonej uchwały w części dotyczącej: § 7, § 10 ust. 2 pkt 1, 2, 3 i 4 oraz § 11 ust. 5; II. oddala skargę w pozostałej części.

Uzasadnienie

Rada Gminy Słupia Konecka uchwałą z dnia 14 grudnia 2020 r. nr XXV/155/2020, na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713) oraz art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (obowiązujący w dacie podjęcia kontrolowanego aktu Dz. U. z 2020 r. poz. 1439), dalej zwanej: "ucpg", po zasięgnięciu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Końskich, w § 1 uchwaliła Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Słupia Konecka, zwany dalej "Regulaminem", stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

W skierowanej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach skardze, Prokurator Rejonowy we Włoszczowie wniósł o stwierdzenie nieważności § 7, § 10 ust. 2 (w treści skargi błędnie określanego jako pkt 2) oraz § 11 ust. 5 (w treści skargi błędnie nazywanego pkt 5) załącznika do powyższej uchwały, zarzucając naruszenie prawa tj. art. 4 ust. 1 i 2 oraz art. 5 ust. 1 ucpg w związku z art. 7 i art. 94 Konstytucji RP w związku z § 115, § 135, § 118, § 137, § 143 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie zasad techniki prawodawczej, jak i art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, polegające na zawarciu w regulaminie regulacji z przekroczeniem delegacji ustawowej przy określeniu obowiązków właścicieli nieruchomości, obowiązujących ich zakazów i nakazów oraz nieuprawnione powtórzenie i modyfikacje zapisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz innych ustaw – poprzez:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00