Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 28 kwietnia 2022 r., sygn. III SA/Lu 26/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Jerzy Marcinowski Sędziowie: Sędzia WSA Jerzy Drwal Sędzia WSA Robert Hałabis (sprawozdawca) Protokolant: Referent Agnieszka Kuna po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 28 kwietnia 2022 r. sprawy ze skargi P. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Spółki komandytowej z siedzibą w B. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 listopada 2021 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją (nr [...]) z dnia 8 listopada 2021 r. Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 26 października 2020 r. (nr [...]), którą nałożono na P. Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością Spółkę komandytową z siedzibą w B. karę pieniężną w wysokości 15.000 zł za naruszenie przepisów o transporcie drogowym.

Zaskarżona decyzja wydana została w następującym stanie sprawy:

W dniach od 22 lipca do 24 sierpnia 2020 r. przeprowadzono kontrolę w siedzibie przedsiębiorcy P. Spółki z o.o. Sp. kom. z siedzibą w B. (dalej również jako "Spółka" lub "skarżąca") w zakresie przestrzegania warunków i obowiązków przewozu drogowego określonych w art. 4 pkt 22 ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 180, z późn. zm. – dalej jako "ustawa o transporcie drogowym" lub "u.t.d."). Kontrola obejmowała okres działalności przedsiębiorcy od dnia 1 grudnia 2019 r. do dnia 31 maja 2020 r.

W toku kontroli stwierdzono:

1) naruszenie polegające na skróceniu wymaganego skróconego okresu odpoczynku dziennego – zarówno w przypadku załogi jednoosobowej, jak i załogi kilkuosobowej (Ip. 5.7. załącznika nr 3 do u.t.d.);

2) naruszenie polegające na przekroczeniu maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy (Ip. 5.11. załącznika nr 3 do u.t.d.);

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00