Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 13 kwietnia 2022 r., sygn. I SA/Łd 116/22

Dnia 13 kwietnia 2022 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Cezary Koziński, Sędziowie Sędzia NSA Paweł Janicki (spr.), Asesor WSA Grzegorz Potiopa, Protokolant st. asystent sędziego Tomasz Furmanek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 kwietnia 2022 roku sprawy ze skargi K. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...] listopada 2021 r. nr [...] w przedmiocie wysokości dotacji niewykorzystanej przypadającej do zwrotu wraz z odsetkami za 2018 r. 1) uchyla zaskarżoną decyzję, 2) zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. na rzecz strony skarżącej kwotę 1058 (tysiąc pięćdziesiąt osiem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Pismem z 3 stycznia 2022 r. K. S. wniosła skargę na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z [...] r. utrzymującą w mocy decyzję Wójta Gminy S. z 18 maja 2021 r. w sprawie określenia należności przypadającej do zwrotu do budżetu Gminy S. z tytułu niewykorzystanej dotacji za 2018 rok.

Z akt sprawy wynika, że decyzją z [...] r. Wójt Gminy S. określił K. S. - będącej organem prowadzącym w 2018 roku Niepubliczny Punkt Przedszkolny "A" w M., do zwrotu dotację udzieloną na 2018 r i nakazał zwrot dotacji w kwocie 3.523,82 zł z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych liczonych od dnia 1 lutego 2019 r. do dnia zapłaty z tytułu niewykorzystania dotacji. Jako podstawę materialnoprawną rozstrzygnięcia organ pierwszej instancji podał: art. 60, art. 61 ust. 1 pkt 1 i 4, art. 67, art. 251 ust. 1 i ust.4 oraz art. 252 ust. 1 pkt 1 i pkt 2, ust. 2, ust. 3, ust. 5 i ust. 6 pkt 1 i pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 305) oraz art. 35 ust. 1 i ust.3 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017 r., poz.2203).

W uzasadnieniu wskazano, że podatniczka prowadziła w 2018 r. Niepubliczny Punkt Przedszkolny "A" w M. w oparciu o wpis do ewidencji niepublicznych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę S. w dniu 17 sierpnia 2011 r., natomiast wykreślenie z tej ewidencji nastąpiło 2 września 2019 r. K. S. w roku 2018 otrzymała od Urzędu Gminy S. dotację w wysokości 218.088,00 zł. W wyniku przeprowadzonej w roku 2019 kontroli dotacji ustalono, że z dotacji za rok 2018 w ramach wynagrodzenia kadry pedagogicznej w łącznej kwocie brutto 159.720,00 zł ujęte zostało wynagrodzenie dla stanowiska "pomoc nauczyciela" wypłacane w okresie od września do grudnia" 2018 r. w łącznej kwocie 10.800,00 zł .W umowie o pracę z 13 września 2018 r. zawartej na okres do 31 sierpnia 2019 r. określono wymiar czasu pracy - 1 etat oraz wynagrodzenie w kwocie 3.000,00zł brutto oraz premia, nagrody i dodatki regulaminowe. Z tytułu tej umowy w roku 2018 r. wypłacono 28 września 2018 r. wynagrodzenie za wrzesień w kwocie 1.325.43 zł netto oraz składki ZUS w kwocie wynikającej z deklaracji rozliczeniowej za wrzesień, za miesiące od października do grudnia wypłacono wynagrodzenie netto w kwocie 2.161,92 z oraz składki ZUS. Organ wskazał, że z protokołu kontroli wynikało, że w historii rachunku bankowego, na który przekazywana była dotacja z Urzędu Gminy S. i z którego dotowana dokonywała płatności, widniały wpływy z Powiatowego Urzędu Pracy w S. w wysokości 587,36 zł w dniu 29 października 2018 r. oraz w wysokości po 978,82 zł w dniu 27 listopada 2018 r. i 27 grudnia 2018 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00