Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 8 kwietnia 2022 r., sygn. I OW 151/21

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Elżbieta Kremer, Sędzia NSA Aleksandra Łaskarzewska (spr.), Sędzia del. WSA Arkadiusz Blewązka, po rozpoznaniu w dniu 8 kwietnia 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej wniosku Burmistrza Miasta Ż. o rozstrzygnięcie sporu o właściwość pomiędzy Burmistrzem Miasta Ż. a Prezydentem Miasta W. w przedmiocie wskazania organu właściwego do rozpoznania wniosku T. M. o umieszczenie w domu pomocy społecznej postanawia: wskazać Prezydenta Miasta W. jako organ właściwy w sprawie.

Uzasadnienie

Wnioskiem z 23 czerwca 2021 r. Burmistrz Miasta Z. wystąpił o rozstrzygnięcie sporu pomiędzy wnioskującym a Prezydentem Miasta W. w przedmiocie wskazania organu właściwego do rozpoznania wniosku T. M. o skierowanie do domu pomocy społecznej.

W uzasadnieniu wniosku Burmistrz wskazał, że pismem z 18 maja 2021 r. T. M. zwróciła się do MOPS we W. o udzielenie pomocy w formie skierowania do DPS w M. Zawiadomieniem z 7 czerwca 2021 r. wniosek ten został przekazany OPS w Z. Przedmiotowy wniosek zainteresowana motywowała tym, że ze względu na stan zdrowia oraz brak możliwości zapewnienia jej niezbędnej opieki i pomocy przez rodzinę, podjęła decyzję o zamieszkaniu w placówce. Burmistrz wskazał, że zainteresowana sprzedała mieszkanie w Z. Od około 4 lat przebywała w W. gdzie mieszkała u swojego syna T. M. i jego partnerki, chodziła do lekarza i prowadziła wspólne gospodarstwo domowe z rodziną syna. Obecnie zainteresowana czasowo przebywa w ZOL w W., klientka twierdzi, że nie może mieszkać u syna, gdyż T. M. aktualnie wrócił z terapii, rozstał się partnerką i wynajmuje mieszkanie w W. Zainteresowana od 3 stycznia 2019 r. wymeldowała się z pobytu stałego w Gminie Z. i nie posiada lokalu mieszkalnego na terenie Gminy. Córka zainteresowanej oświadczyła, że matka od 3 lat nie mieszka w Z., przeniosła swoje centrum życiowe do W. gdzie mieszkała u syna, a jej mieszkanie zostało sprzedane. Ponadto, na podstawie dokonanych ustaleń stwierdzono, iż zainteresowana - mimo iż posiada ostatni meldunek na terenie Gminy Z. - to od czterech lat koncentrowała swoje życie na terenie Miasta W. czego dowodem jest korzystanie z przychodni zdrowia na terenie W. Po leczeniu szpitalnym w W. została skierowana do Zakładu Opiekuńczo Leczniczego w W., gdzie przebywa obecnie. Zdaniem Burmistrza, nie można uznać w/w za osobę bezdomną, ponieważ przed umieszczeniem w ZOL - zamieszkiwała w lokalu mieszkalnym u syna, który prowadził z matką wspólne gospodarstwo domowe i pomagał jej w czynnościach dnia codziennego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00