Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 4 kwietnia 2022 r., sygn. VI SA/Wa 1147/21

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Dorota Dziedzic-Chojnacka (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Aneta Lemiesz Sędzia WSA Jakub Linkowski Protokolant spec. Marcin Just po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 kwietnia 2022 r. sprawy ze skargi [...] Sp. z o.o. z siedzibą w [...] na decyzję Ministra Klimatu i Środowiska z dnia [...] lutego 2021 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z [...] lutego 2021 r. Minister Klimatu i Środowiska (dalej: "Minister", "organ") utrzymał w mocy w całości swoją decyzję z [...] listopada 2020 r. o odmowie stwierdzenia nieważności decyzji organu z [...] maja 2019 r. i utrzymanej nią

w mocy decyzji Marszałka Województwa [...] z [...] lutego 2019 r., zabraniającej realizacji "Dodatku nr 2 do projektu zagospodarowania złoża wapieni dewońskich "[...]", położonego w miejscowości [...], gminie [...], powiecie [...], województwie [...] (dalej: "Dodatek nr 2").

Do wydania zaskarżonej decyzji doszło w następujących okolicznościach sprawy.

Przy wniosku z 15 stycznia 2019 r. [...] (dalej: "skarżąca" lub "spółka") przedłożyła do organu Dodatek nr 2.

Decyzją z [...] lutego 2019 r. Marszałek Województwa [...] (dalej: "Marszałek"), na podstawie art. 107 ust. 1 i 3 ustawy z 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2017 r., poz. 2126, dalej: "p.g.g.") zabronił realizacji Dodatku nr 2. W uzasadnieniu tej decyzji Marszałek wskazał, że zaproponowane zmiany w ww. dodatku, polegające na znacznym rozszerzeniu stosowania materiałów wybuchowych szybkodziałających oraz zwiększeniu obszaru eksploatacji złoża w tzw. "przybierkach" i wielkości wydobycia nie odpowiadają wymaganiom prawa, w tym są sprzeczne z warunkami koncesji. Zwrócił także uwagę na potrzebę racjonalnej gospodarki tym złożem, poprzez ochronę pozostałej tłocznej jego partii, wydzielonej w północnowschodniej części złoża (powinno być północno-zachodniej).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00