Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 31 marca 2022 r., sygn. II SA/Ol 32/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tadeusz Lipiński (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Beata Jezielska Sędzia WSA Bogusław Jażdżyk Protokolant specjalista Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 31 marca 2022 r. sprawy ze skargi Fundacji A na uchwałę Sejmiku Województwa z dnia [...] nr [...] w sprawie przyjęcia "Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa" oddala skargę.

Uzasadnienie

Sejmik Województwa [...] roku podjął uchwałę nr [...] w sprawie przyjęcia "Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa" (zwaną dalej "planem transportowym", "uchwałą z [...] r.") w zakresie sieci komunikacyjnej w wojewódzkich i międzywojewódzkich przewozach pasażerskich.

Fundacja "A." z siedzibą w W. (dalej Skarżąca, Fundacja) pismem z 14 października 2021 r. wezwała Sejmik Województwa (dalej Organ) do usunięcia naruszenia prawa powstałego w wyniku podjęcia ww. uchwały w zakresie odnoszącym się do realizacji połączenia kolejowego na linii nr [...] - między G., a B., w pierwszej kolejności poprzez zmianę przedmiotowej uchwały w sposób adekwatny do istniejącego stanu faktycznego, ewentualnie poprzez uchylenie przedmiotowej uchwały we wskazanym zakresie.

Sejmik Województwa uchwałą Nr [...] z dnia [...] r. odmówił aktualizacji planu transportowego. W jej uzasadnieniu wskazano, że przedmiotowe wezwanie do usunięcia naruszenia prawa było bezzasadne, bowiem zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 u.p.t.z., plan transportowy określa w szczególności sieć komunikacyjną na której jest planowane wykonywanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej. Linia komunikacyjna, której dotyczy sprawa jest wprawdzie zamknięta, ale podlega modernizacji. Nie jest ona przewidziana do definitywnego zamknięcia, a komunikacja będzie na niej wznowiona w przyszłości. Zgodnie zaś z art. 15 ust. 1 pkt 2 u.p.t.z., organizowanie publicznego transportu zbiorowego polega w szczególności na podejmowaniu działań zmierzających do realizacji istniejącego planu transportowego albo do aktualizacji tego planu. Nie zachodzi zatem konieczność aktualizacji planu transportowego tak jak to miało miejsce w 2015 r. w związku z zamiarem uruchomienia Regionalnego Portu Lotniczego O. i koniecznością modernizacji oraz stworzenia nowej sieci połączeń komunikacyjnych i nowych linii kolejowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00