Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Opolu z dnia 22 marca 2022 r., sygn. II SA/Op 525/21

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Sobieralski Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Bogusz (spr.) Sędzia WSA Elżbieta Kmiecik Protokolant Marta Gajowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 marca 2022 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. Sp. j. we W. na decyzję [...] Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia [...], nr [...] w przedmiocie zaprzestania udostępniania na rynku produktów biobójczych 1) uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w N. z dnia [...], nr [...], 2) zasądza od [...] Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego na rzecz A Sp. z o.o. Sp. j. we W. kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi, wniesionej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu przez A Sp. z o.o. Sp. j. we W. (zwaną dalej "Spółką" lub "skarżącą") – reprezentowaną przez radcę prawnego T. Z., jest decyzja [...] Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego (zwanego dalej także: [...] PWIS lub organem odwoławczym) z dnia [...] nr [...], utrzymująca w mocy decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w N. (zwanego dalej także: PPIS w N. lub organem pierwszej instancji) z dnia [...] nr [...], wydaną w przedmiocie nakazu zaprzestania udostępniania na rynku produktów biobójczych.

Skarga została wniesiona w następującym stanie faktycznym:

Po uprzednim zawiadomieniu skarżącej, w dniu 31 maja 2021 r. PPIS w N. przeprowadził kontrolę w obiekcie B, ul. [...] w N., w zakresie przestrzegania zasad i wymagań związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, wprowadzania do obrotu oraz stosowania substancji chemicznych w ich postaci własnej, jako składników mieszanin lub w wyrobach, w tym biobójczych. Ustalony podczas kontroli stan faktyczny oraz wyniki kontroli zostały utrwalone w protokole nr [...] , w którym wskazano, że skarżąca udostępnia w sprzedaży produkty biobójcze: " C" Żel myjący do rąk o działaniu przeciwbakteryjnym" - 50 ml, "D" Żel myjący do rąk o działaniu przeciwbakteryjnym" - 100 ml, "E" - 100 ml, "F" - 75 g, które nie posiadają na etykietach nr pozwoleń Ministra Zdrowia na obrót produktem biobójczym oraz nie widnieją w aktualnym Rejestrze Produktów Biobójczych z dnia 31 maja 2021 r., jak również nie zawierają wszystkich informacji na etykiecie wymaganych dla produktów biobójczych. Ustalono, że stanowi to naruszenie art. 5, art. 7 i art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 9 października 2015 r. produktach biobójczych (Dz. U. z 2021 r. poz. 24) oraz art. 17 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 528/012 z dnia 22 maja 2012 r. w sprawie udostępniania na rynku i stosowania produktów biobójczych (dalej: zwane rozporządzeniem nr 528/2012). Ponadto w przypadku produktów: "Ci D" o pojemności 50 ml oraz 100 ml stwierdzono, że zawierają na etykietach piktogramy niezgodne z art. 17 lit. d i art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) NR 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, (zwanego dalej: rozporządzeniem CLP) oraz nie posiadają hasła ostrzegawczego, co jest niezgodne z art. 17 lit. e i art. 20 rozporządzenia CLP.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00