Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 15 marca 2022 r., sygn. II SA/Bd 1046/21

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Jerzy Bortkiewicz Sędziowie sędzia WSA Anna Klotz sędzia WSA Katarzyna Korycka (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 15 marca 2022 r. sprawy ze skargi [...] sp. z o.o. w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] lipca 2021 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] maja 2021 r. nr [...], znak: [...], Wójt Gminy B., na podstawie m.in. art. 4 ust. 2 pkt 2, art. 59 ust. 1, art. 60 ust. 1 i 4, art. 61, art. 63 oraz art. 53 ust. 3 i 4, art. 54 i art. 56 w zw. z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2021 r. poz. 741 ze zm., dalej powoływanej również jako "upzp"), § 3 - § 9 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. z 2003 r. Nr 164, poz. 1588), art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735), po rozpatrzeniu wniosku: [...] sp. z o.o. w sprawie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie farmy fotowoltaicznej zlokalizowanej na części działki nr [...] - obręb K. , gmina B. - K. [...] odmówił ustalenia wnioskodawcy warunków zabudowy dla wskazanej inwestycji. Organ w wyniku przeprowadzonej analizy ustalił, że zgodnie z art. 61 ust. 3 upzp nie ma konieczności przeprowadzania analizy funkcji i cech zabudowy sąsiedniej dla urządzeń infrastruktury technicznej, teren inwestycji posiada dostęp do drogi publicznej (dostęp do drogi gminnej nr [...] położonej na dz. nr [...]), istniejące i projektowane uzbrojenie terenu jest wystarczające dla wnioskowanego zamierzenia budowlanego, teren wymaga uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne, decyzja jest zgodna z przepisami odrębnymi. Na podstawie danych z ewidencji gruntów ustalono, że działka objęta wnioskiem ma powierzchnię 14,0600 ha i składa się z gruntów rolnych zabudowanych Br-RV - 0,2500 ha, lasu LslV - 0,1200 ha, gruntu ornego Rlllb - 0,7600 ha, RIVb- 1,8700 ha, RV-8,1100 ha, RVI -0,6100 ha, S-RV-0,3200 ha, łąki ŁIV, 0,4900 ha, ŁV - 0,4600, gruntów pod rowami W-ŁIV - 0,0400 ha, W-ŁV - 0,0600 ha, W-Rlllb - 0,0200 ha, W-RIVb - 0,0300 ha, W-RV - 0,1000 ha oraz nieużytku N - 0,5500 ha. Planowana inwestycja ma charakter inny niż rolniczy. Grunt orny klasy IIIb oraz las LslV występujący na działce na podstawie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1161 ze zm., dalej powoływanej jako "uogrl") objęty jest ochroną przed przeznaczaniem na cele nierolnicze i wymaga z tego powodu uzyskania stosownej zgody. Uzyskanie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne, dokonuje się w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, sporządzonym w trybie określonym w przepisach upzp.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00