Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 16 stycznia 2024 r., sygn. III SAB/Gl 387/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz, Sędziowie Sędzia WSA Marzanna Sałuda (spr.), Sędzia WSA Małgorzata Herman, , po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 16 stycznia 2024 r. sprawy ze skargi D. R. na bezczynność Dyrektora Miejskiego Zespołu Gospodarki Lokalowej i Administracji w K. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej 1) stwierdza bezczynność organu, 2) stwierdza, że bezczynność organu nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa, 3) zobowiązuje organ do rozpoznania wniosku skarżącego w terminie 14 dni od otrzymania akt administracyjnych wraz z prawomocnym wyrokiem, 4) zasądza od Dyrektora Miejskiego Zespołu Gospodarki Lokalowej i Administracji w K. na rzecz strony skarżącej kwotę 100 (słownie: sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

D. R. (skarżący) pismem z 7 sierpnia 2020 r. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach skargę na bezczynność Dyrektora Miejskiego Zespołu Gospodarki Lokalowej i Administracji w K. (dalej: MZGLiA, organ) w przedmiocie realizacji wniosku z 28 lutego 2020r. o udostępnienie informacji publicznej w zakresie:

1. udostępnienia kopii wszystkich obowiązujących umów wraz z załącznikami i aneksami o zarządzaniu nieruchomością wspólną zawartymi pomiędzy Gminą K. - MZGLiA, które były lub są reprezentowane przez zarządy wspólnot mieszkaniowych;

2. udostępnienie kopii wszystkich umów posiadających numery według schematu wskazanego we wniosku;

3. udostępnienie wszystkich umów wraz z załącznikami, których przedmiotem jest administrowanie nieruchomościami;

4. udostępnienie kopii wszystkich faktur jakie zostały wystawione przez uczestnika postępowania w styczniu 2020 roku na podstawie umów wymienionych w pkt 1, 2 i 3.

Jednocześnie wnioskodawca zażądał, aby kopie umów wymienione w pkt 1-3 zostały w odpowiedni sposób zanonimizowane: podpisy, imiona i nazwiska, adres zamieszkania, numery dowodów osobistych wszystkich osób tworzących zarządy wspólnot mieszkaniowych, numer dowodu osobistego Dyrektora MZGLiA.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00