Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 9 marca 2022 r., sygn. III OSK 1030/21

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak Sędziowie Sędzia NSA Rafał Stasikowski (spr.) Sędzia del. WSA Dariusz Chaciński po rozpoznaniu w dniu 9 marca 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Szefa Krajowej Administracji Skarbowej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 22 listopada 2018 r., sygn. akt II SA/Wa 1694/18 w sprawie ze skargi L. K. na postanowienie Szefa Krajowej Administracji Skarbowej z dnia [...] sierpnia 2018 r., nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania administracyjnego oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 22 listopada 2018 r., sygn. akt II SA/Wa 1794/18, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, po rozpoznaniu skargi L. K. na postanowienie Szefa Krajowej Administracji Skarbowej z [...] sierpnia 2018 r., nr [...], w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania administracyjnego: uchylił zaskarżone postanowienie oraz utrzymane nim w mocy postanowienie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie z [...] czerwca 2018 r. o numerze [...].

Wyrok zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym.

Wnioskiem z 15 maja 2018 r. L. K. zwrócił się do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie (zwanego dalej także: Dyrektorem lub Dyrektorem IAS) o wydanie decyzji administracyjnej w sprawie zwolnienia go ze Służby Celno-Skarbowej. W uzasadnieniu wyjaśnił, iż jest osobą, która otrzymała propozycję pracy i jej nie przyjęła, ponieważ przedstawiona propozycja zawierała warunki, które skarżący uważał za poniżające ze względu na "ucywilnienie", obniżenie uposażenia oraz degradację na stanowisku, na które pracował 29 lat pełnienia służby jako funkcjonariusz. W jego ocenie powinien otrzymać propozycję służby. Powołując się na orzecznictwo Naczelnego Sądu Administracyjnego wskazał, że przedstawiona mu propozycja nie rodziła bezpośrednich skutków prawnych, natomiast skutki takie miała rodzić decyzja administracyjna, którą organ winien wydać po odmowie przyjęcia przez niego propozycji pracy - decyzja o zwolnieniu go ze służby. Końcowo oświadczył, iż jego intencją nie jest zwolnienie ze służby samo w sobie, a chęć poddania takiej decyzji organu kontroli, bowiem zwolnienie to kwestionuje w całości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00