Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 8 marca 2022 r., sygn. I SA/Łd 993/21

Dnia 8 marca 2022 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział I w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Agnieszka Krawczyk (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Wiktor Jarzębowski Sędzia WSA Bożena Kasprzak Protokolant Asystent sędziego Daria Przybylska-Cieplucha po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 marca 2022 roku sprawy ze skargi A Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ł. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ł. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie określenia wysokości dotacji pobranej w nadmiernej wysokości w okresie od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2018 r. oraz nakazania dokonania zwrotu dotacji pobranej w nadmiernej wysokości 1. stwierdza nieważność zaskarżonej decyzji; 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ł. na rzecz strony skarżącej A Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ł. kwotę 5.088 (pięć tysięcy osiemdziesiąt osiem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania. A.M.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] r. Prezydent Miasta Ł. (dalej jako: "organ I instancji") określił wobec A w Ł., dla której organem prowadzącym jest B Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ł. dalej jako: "skarżąca") wysokość dotacji pobranej w nadmiernej wysokości w okresie od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2018 r., w kwocie 49 580,91 zł i nakazał dokonanie zwrotu, z zastrzeżeniem, że w przypadku braku ww. zapłaty w terminie do dnia 5 czerwca 2021 r. zostaną naliczone odsetki od dnia 6 czerwca 2021 r. Następnie zaskarżoną decyzją z dnia [...] r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Ł. (dalej jako: "organ odwoławczy", "SKO"), na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 k.p.a. i oraz art. 252 ust. 1 pkt 2 in fine, ust. 3, ust, 5 i ust. 6 pkt 2) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 305 ze zm., dalej jako: "u.f.p.") utrzymało w mocy ww. decyzję.

W uzasadnieniu organ wyjaśnił, że dotowana szkoła prowadziła w roku 2017 i 2018 nauczanie w trybie zaocznym, a wypłacona jej dotacja została błędnie przekazana w wysokości właściwej jak dla szkół kształcących w trybie stacjonarnym. Kwota dotacji jaka została wpłacona szkole została zawyżona w stosunku do kwoty należnej. W 2017 r. szkoła otrzymywała dotację w wysokości 152,92 zł miesięcznie, gdy tymczasem powinna była otrzymywać dotację w kwocie 104,17 zł miesięcznie. Natomiast w 2018 r. szkoła trzymywała dotację w wysokości 529,82 zł miesięcznie, gdy tymczasem powinna była otrzymywać dotację w kwocie 444,65 zł miesięcznie. Tym samym w 2017 r. skarżąca pobrała dotację w kwocie 22.479,24 zł, gdy tymczasem powinna otrzymać ją w kwocie 15.312,99 zł. Natomiast w 2018 r. skarżąca pobrała dotację w kwocie 263.850,36 zł, gdy tymczasem powinna otrzymać ją w kwocie 221.435,70 zł. Zatem należało zobowiązać skarżącą do zwrotu tej części dotacji, która została pobrana w nadmiernej wysokości. Wysokość odsetek obliczono zgodnie z art. 252 ust. 6 pkt 2) w związku z art. 252 ust. 1 u.f.p.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00