Wyrok NSA z dnia 15 listopada 2023 r., sygn. I GSK 1157/20
W świetle prawa unijnego, zwolnienie z ostatecznego cła antydumpingowego wymaga nie tylko wykazania przez importera, że przywożony towar posiada inne przeznaczenie niż do zastosowań jako folia aluminiowa do użytku domowego, ale również konieczne jest posiadanie przez importera odpowiedniego pozwolenia na skorzystanie z procedury końcowego przeznaczenia, zgodnie z warunkami określonymi w odpowiednich unijnych przepisach celnych. Brak takiego pozwolenia uniemożliwia przyznanie takiego zwolnienia, nawet jeśli importer wykaże inne przeznaczenie towaru.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Piotr Pietrasz Sędzia NSA Henryk Wach Sędzia del. WSA Artur Adamiec (spr.) Protokolant Patrycja Czubała po rozpoznaniu w dniu 15 listopada 2023 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. P. K. Sp. z o.o. w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 5 lutego 2020 r. sygn. akt I SA/Gd 1323/19 w sprawie ze skargi A. P. K. Sp. z o.o. w K. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku z dnia 14 maja 2019 r. nr 2201-IOC.4306.5.2018.MS w przedmiocie cła antydumpingowego 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od A. P. K. Sp. z o.o. w K. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku 2700 (dwa tysiące siedemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.