Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 26 stycznia 2022 r., sygn. I OW 134/21

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Jolanta Rudnicka, Sędziowie Sędzia NSA Monika Nowicka, Sędzia del. WSA Agnieszka Miernik (spr.), , po rozpoznaniu w dniu 26 stycznia 2022 r. wniosku Burmistrza Miasta Ząbki z dnia 24 sierpnia 2021 r. znak OPS.0811.1.623.2021MD o rozstrzygnięcie sporu o właściwość pomiędzy Burmistrzem Miasta Ząbki a Burmistrzem Miasta Lubartów przez wskazanie organu właściwego do wydania decyzji o skierowaniu do domu pomocy społecznej postanawia: wskazać Burmistrza Miasta Lubartów jako organ właściwy w sprawie.

Uzasadnienie

Burmistrz Miasta Ząbki we wniosku z 24 sierpnia 2021 r. zwrócił się do Naczelnego Sądu Administracyjnego o rozstrzygnięcie sporu o właściwość pomiędzy Burmistrzem Miasta Ząbki a Burmistrzem Miasta Lubartów przez wskazanie organu właściwego do ustalenia na rzecz Z. O. prawa do świadczenia z pomocy społecznej w postaci skierowania do domu pomocy społecznej.

Organ wnioskujący wskazał, że w dniu 15 lipca 2021 r. Z. O. zwróciła się do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubartowie o umieszczenie w domu pomocy społecznej. W oświadczeniu podała, że jest osobą bezdomną, posiadającą ostatni adres zameldowania w Lubartowie ul. [A]. Z wywiadu środowiskowego przeprowadzonego 15 lipca 2021 r. wynika, że Z. O. mieszkała do tej pory w lokalach wynajętych, z których otrzymywała wypowiedzenia z uwagi na stan zdrowia. Prowadzi jednoosobowe gospodarstwo domowe, jest osobą schorowaną i wymagającą opieki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00