Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 25 stycznia 2022 r., sygn. II SAB/Op 67/21

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Bogusz (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Beata Kozicka Sędzia WSA Krzysztof Sobieralski po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 25 stycznia 2022 r. sprawy ze skargi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddziału w O. na przewlekłe prowadzenie postępowania przez Wójta Gminy S. w przedmiocie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej w dniu 27 lipca 2021 r. przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad (dalej też: "Dyrektor") jest przewlekłe prowadzenie postępowania administracyjnego przez Wójta Gminy S. w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji dla przedsięwzięcia polegającego na "Budowie obwodnicy [...] w ciągu drogi krajowej nr [...]". Skarżący wniósł o zobowiązanie organu do podjęcia postępowania i wydania decyzji w terminie 30 dni oraz zasądzenie na jego rzecz kosztów sądowych.

W uzasadnieniu skargi podniósł, że jako inwestor pismem z dnia 18 listopada 2020 r. wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia.

Prace projektowe związane z przygotowaniem obwodnicy [...] do realizacji prowadzone są od kwietnia 2019 r. na podstawie uzgodnionego przez Ministra Infrastruktury w październiku 2018 r. Programu inwestycji. Zadanie opracowywane jest w ramach wieloletniego programu pod nazwą "Program Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030" przyjętego uchwałą Rady Ministrów o nr 46/2021 z dnia 13 kwietnia 2021 r. i umieszczone na [...] pozycji "Listy zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach tego Programu".

Pierwszym etapem było wykonanie prac polegających na opracowaniu Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Jest to etap prac studialno-koncepcyjnych, których celem jest szczegółowa analiza możliwych do realizacji wariantów przebiegu nowego odcinka drogi i wyłonienie korytarza środowiskowego dla wariantu najbardziej optymalnego. W ramach prowadzonych prac projektowych ostatecznie szczegółowo opracowano 5 wariantów przebiegu drogi o numerach odpowiednio 1a, 1d, 2a, 2b i 5. Warianty 1 i 2 (wraz z podwariantami) zlokalizowane są po zachodniej stronie miasta [...], a wariant 5 po stronie wschodniej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00