Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 19 stycznia 2022 r., sygn. III SA/Wr 373/20

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Katarzyna Borońska (sprawozdawca), Sędziowie: Sędzia WSA Anetta Chołuj, Sędzia WSA Anetta Makowska-Hrycyk, Protokolant: specjalista Renata Pawlak, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 19 stycznia 2022 r. sprawy ze skargi A. K. na akt Starosty Powiatu T. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi A. K. (dalej: skarżący, strona) jest akt Starosty Trzebnickiego (dalej też jako: organ zatwierdzający, organ zarządzający ruchem) z 8 maja 2020 r., nr 91/2020 zatwierdzający projekt stałej organizacji ruchu na moście drogowym usytuowanym na odcinku 0+018 drogi gminnej 104924D w miejscowości S., gmina Wisznia Mała.

Z akt sprawy wynika, że podlegający zatwierdzeniu projekt został sporządzony przez jednostkę projektową: [...] A. O. w O. i przedłożony do zaopiniowania przez inwestora: Wójta Gminy Wisznia Mała (dalej też: zarządca drogi) Zarządowi Dróg Powiatowych w Trzebnicy oraz Kierownikowi Ogniwa Ruchu Drogowego KPP w Trzebnicy – przyjęto bez uwag. Projekt stałej organizacji ruchu przewidywał ograniczenie wjazdu samochodów o dopuszczalnej rzeczywistej masie całkowitej powyżej 8 ton most w miejscowości S., na odcinku 0-018 drogi gminnej 104924D. W treści przewidziano ustawienie oznakowania pionowego mającego na celu ograniczenie przejazdu przez most - na drodze gminnej 35 od zjazdu na most : znaki F-6 i [...] (8t)

W uzasadnieniu projektu powołano się na ekspertyzę techniczną wykonaną we wrześniu 2018 r. przez jednostkę projektową D. A. P. w K., w której na podstawie przeprowadzonej oceny stanu technicznego i analizy statyczno-wytrzymałościowej mostu stwierdzono, że przedmiotowy most dopuszcza się do eksploatacji dla pojazdów o masie całkowitej nieprzekraczającej 8 ton na okres 3 lat od daty opracowania ekspertyzy techniczne i w związku z powyższym zaleca się zaleca się ograniczenie nośności obiektu do 8 ton poprzez oznakowanie znakami pionowymi [...]. Projekt zawierał ponadto część rysunkową, a jego załącznik stanowiła powołana wyżej ekspertyza techniczna.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00