Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 14 stycznia 2022 r., sygn. I FSK 1198/18

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Marek Kołaczek, Sędzia NSA Danuta Oleś (spr.), Sędzia WSA del. Maja Chodacka, po rozpoznaniu w dniu 14 stycznia 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Gminy R. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 29 listopada 2017 r. sygn. akt I SA/Wr 859/17 w sprawie ze skargi Gminy R. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 12 czerwca 2017 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Gminy R. na rzecz Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej kwotę 360 (słownie: trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 29 listopada 2017 r., sygn. akt I SA/Wr 859/17, Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu oddalił skargę Gminy R. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 12 czerwca 2017 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług.

Z uzasadnienia powyższego wyroku wynika, że Gmina R. (dalej: "Gmina") we wniosku o wydanie interpretacji wskazała, że jako jednostka samorządu terytorialnego jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług oraz że podjęła rozliczenia w zakresie podatku od towarów i usług wraz ze wszystkimi jej jednostkami organizacyjnymi (centralizacja VAT). Za pośrednictwem samorządowego zakładu budżetowego (Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej) prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, dalej: "ustawa o VAT") w zakresie usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę oraz odbioru ścieków, do czego wykorzystuje infrastrukturę wodno-kanalizacyjną. Świadczenie tych usług odbywa się na podstawie umów podpisywanych z właścicielami poszczególnych posesji. W konsekwencji Gmina wystawia faktury sprzedaży z tytułu dostarczania wody i odbioru ścieków na terenie gminy, przez co osiąga obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00