Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Data publikacji: 2024-01-21

Nieprawidłowe tworzenie zfśs instytucji kultury w urzędzie miejskim

PROBLEM

Dyrektor Miejskiego Domu Kultury (MDK) w 2011 roku podjął decyzję o nietworzeniu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (zfśs) i niewypłacaniu świadczenia urlopowego. Decyzja została zapisana w regulaminie wynagradzania. W czasie podjęcia decyzji MDK zatrudniał 9 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty. W roku 2019 MDK został objęty wspólną obsługą przez urząd miejski (jako jednostkę obsługującą) na podstawie porozumienia zawartego przez dyrektora MDK i burmistrza miasta. W porozumieniu zawarto tylko ogólne postanowienie o „przekazaniu do urzędu miejskiego obsługi finansowo-księgowej MDK”. Od 2019 roku MDK naliczało odpis na zfśś na swoich pracowników i przelewało środki do urzędu miejskiego. Pracownicy MDK korzystali z zfśś na zasadach określonych w regulaminie korzystania z zfśs urzędu miejskiego. Składali wnioski o świadczenia do urzędu miejskiego. Świadczenia przyznawał im burmistrz. Zarówno dyrektor MDK, jak i burmistrz uważali, że porozumienie o prowadzeniu wspólnej obsługi zobowiązało ich automatycznie do prowadzenia wspólnej działalności socjalnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00