Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 5 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.726.2023.2.AP
Możliwość opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym ponownie rozpoczętej w trakcie roku działalności gospodarczej.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
16 października 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 28 września 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym ponownie rozpoczętej w trakcie roku działalności gospodarczej. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 18 grudnia 2023 r. (wpływ 28 grudnia 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
16 sierpnia 2022 r. rozpoczął Pan prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej pod nazwą …, na podstawie wpisu do rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W ramach prowadzonej działalności wykonuje Pan głównie czynności związane z doradztwem w zakresie informatyki PKD 62.02.Z.
Posiada Pan nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647).
W roku podatkowym 2022 i 2023 prowadził Pan ewidencję przychodów, złożył Pan PIT-28 za 2022 r. Niestety dokonując wpisu w CEiDG 16 sierpnia 2022 r. w Urzędzie Gminy w … pomyłkowo nie zaznaczył Pan rubryki o wyborze formy opodatkowania. Pomyłka spowodowała konieczność sprostowania sposobu rozliczenia uzyskanych przychodów z działalności gospodarczej. Dokonał Pan stosownej korekty, rozliczył przychody na zasadach ogólnych w oparciu o założoną podatkową księgę przychodów i rozchodów w latach 2022 i 2023. Złożył Pan PIT-36 za 2022 r.
26 września 2023 r. z uwagi na rozwiązanie umowy z kontrahentem zamknął Pan działalność gospodarczą wskazując datę zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej 26 września 2023 r.
Wykreślenie działalności gospodarczej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej nastąpiło 27 września 2023 r. Przeprowadził Pan spis z natury, dokonał Pan odpowiednich zgłoszeń do właściwego miejscowo Urzędu Skarbowego, w tym wyrejestrowania firmy z podatnika VAT oraz złożył Pan wszystkie niezbędne wyrejestrowania w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Tym samym dokonał Pan w sposób fizyczny i trwały likwidacji działalności gospodarczej.
6 października 2023 r. podpisał Pan nową umowę współpracy z kontrahentem, z którym poprzednio współpracował. Z uwagi na powyższe dokonał Pan wpisu w ewidencji działalności gospodarczej i rozpoczął Pan prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej na podstawie nowego wpisu pod nazwą …, w tym samym co poprzednio zakresie, tj. działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki PKD 62.02.Z. Dokonując wpisu do CEiDG dokonał Pan wyboru formy opodatkowania - ryczałt ewidencjonowany.
Pracownik Infolinii Krajowej Informacji Skarbowej poinformował Pana, że w sytuacji kiedy w ciągu roku podatkowego podatnik w sposób trwały dokona likwidacji działalności gospodarczej i o tym fakcie powiadomi naczelnika urzędu skarbowego, dokona jej wykreślenia w CEiDG, sporządzi spisz natury, a następnie w tym samym roku podatkowym ponownie rozpocznie prowadzenie działalności gospodarczej, wówczas ma on prawo do wyboru innej formy opodatkowania.
W piśmie z 18 grudnia 2023 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, wskazał Pan, że prosi o wyjaśnienie art. 9 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne; zwanej dalej: „ustawą”. Oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych naczelnikowi skarbowemu, właściwemu według miejsca zamieszkania złożył Pan 6 października 2023 r. na podstawie zapisu art. 9 ust. 1c ustawy, tj. na podstawie przepisów ustawy z 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 541), tj. we wniosku o wpis działalności do CEiDG. Przychody uzyskane z działalności gospodarczej opodatkowuje Pan na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2b ustawy, tj. stawką 12%.
Świadczone przez Pana usługi sklasyfikowane są zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług z 2015 r. pod następującymi kodami:
·62.02.20.0 - Usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania komputerowego,
·62.01.11.0 - Usługi związane z projektowaniem, programowaniem i rozwojem oprogramowania,
·62.03.11.0 - Usługi związane z zarządzaniem siecią,
·62.03.12.0 - Usługi związane z zarządzaniem systemami informatycznymi,
·62.09.20.0 - Pozostałe usługi w zakresie technologii informatycznych i komputerowych, gdzie indziej niesklasyfikowane (usługi w zakresie instalowania oprogramowania),
W odniesieniu do Pana zachowane są warunki określone w art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Do wykonywanej przez Pana działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Zakres prowadzonej działalności gospodarczej, zarówno poprzedniej, jak i obecnej jest taki sam i są to usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania komputerowego.
Kontrahent, dla którego wykonuje Pan swoje usługi to X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością …, zajmujący się sprzedażą oprogramowania.
W trakcie prowadzenia działalności gospodarczej, która została zamknięta 27 września 2023 r. współpracował Pan z jednym kontrahentem.
Rozwiązanie poprzedniej umowy z kontrahentem nastąpiło z uwagi na perspektywę nawiązania współpracy z innym podmiotem na korzystniejszych zasadach i w innej niż działalność gospodarcza formie. Zapis w umowie o współpracy z dotychczasowym kontrahentem mówił o zakazie konkurencji w czasie trwania umowy oraz 3 miesiące po jej rozwiązaniu. Liczył się Pan więc z koniecznością 3 miesięcznej przerwy w wykonywaniu swojego zawodu. Rozwiązał Pan więc umowę za porozumieniem stron i zamknął działalność gospodarczą. W kolejnych dniach okazało się, że umowa z nowym kontrahentem nie dojdzie do skutku. Rozmowy zostały przerwane. Poprzedni kontrahent był zainteresowany podjęciem współpracy na nowo i umowa została powtórnie nawiązana.
Pierwszy przychód w 2023 r. po ponownym rozpoczęciu działalności gospodarczej osiągał Pan 31 października 2023 r.
Pytanie
Czy po likwidacji działalności gospodarczej i ponownym otwarciu działalności w tym samym roku podatkowym ma Pan prawo do wyboru innej formy opodatkowania, tj. opodatkowania uzyskanych po 6 października 2023 r. przychodów na zasadach ryczałtu ewidencjonowanego?
Pana stanowisko w sprawie
W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze formy opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Natomiast zgodnie z art. 9 ust. 1c ww. ustawy, oświadczenia, o których mowa w ust. 1-1b, podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcje Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2022 r. poz. 541), zwanej dalej: „ustawą o CEiDG”.
W związku z rozwiązaniem umowy współpracy z kontrahentem dokonał Pan 26 września 2023 r. likwidacji działalności gospodarczej. Dokonał Pan zawiadomienia o likwidacji działalności gospodarczej ze wszystkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów prawa. Działalność fizycznie i trwale została zlikwidowana. Następnie ponownie 6 października 2023 r. rozpoczął Pan ponownie prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, z uwagi na ponowne rozpoczęcie współpracy z kontrahentem zlecającym wykonanie usług.
Uważa Pan, że ma prawo do wyboru formy opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych po ponownym otwarciu działalności gospodarczej 6 października 2023 r. i opodatkowania uzyskanych po 6 października 2023 r. przychodów na zasadach ryczałtu ewidencjonowanego.
Zgodnie z informacją przekazaną Panu przez pracownika Infolinii Krajowej Informacji Skarbowej w sytuacji kiedy w ciągu roku podatkowego podatnik w sposób trwały dokona likwidacji działalności gospodarczej i o tym fakcie powiadomi naczelnika urzędu skarbowego, dokona jej wykreślenia w CEiDG, sporządzi spis z natury, a następnie w tym samym roku podatkowym ponownie rozpocznie prowadzenie działalności gospodarczej, ma on prawo do wyboru innej formy opodatkowania.
Identyczne stanowisko prezentowane jest w interpretacjach indywidualnych wydanych przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w zbliżonym stanie faktycznym, np. interpretacja z 29 czerwca 2018 r. Nr 0115-KDIT3.4011.252.2018.1.WR, interpretacja z 3 marca 2023 r. Nr 0115-KDIT3.4011.908.2022.5.KP.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które Pan przedstawił we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Stosownie do art. 9a ust. 1 ww. ustawy:
Dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzone na piśmie oświadczenie o zastosowaniu opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określonego w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Zgodnie z art. 9a ust. 2 ww. ustawy:
Podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzonego na piśmie oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.
Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):
Ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Zgodnie z art. 9 ust. 1b powołanej ustawy:
Dokonany wybór formy opodatkowania, o którym mowa w ust. 1, dotyczy również lat następnych, chyba że w kolejnych latach podatnik w terminie określonym w ust. 1 złoży oświadczenie na piśmie właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego o rezygnacji z tej formy opodatkowania albo oświadczenie o wyborze opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym, w terminie określonym w art. 9a ust. 2 tej ustawy.
Stosownie do art. 9 ust. 1c ww. ustawy:
Oświadczenia, o których mowa odpowiednio w ust. 1-1b, podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2022 r. poz. 541), zwanej dalej „ustawą o CEIDG”.
Z powyższych przepisów wynika, że podstawową formą opodatkowania podatkiem dochodowym z działalności gospodarczej jest opodatkowanie na tzw. zasadach ogólnych, czyli według skali podatkowej. Wymieniona forma opodatkowania przysługuje z mocy ustawy i podatnik nie musi składać oświadczenia o jej wyborze. Złożenie stosownego oświadczenia – w wymienionym w przepisach terminie – jest natomiast warunkiem koniecznym dla możliwości wyboru sposobu opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c, czy też skorzystania z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Przy tym, w trakcie roku podatkowego - wybór sposobu opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, jest możliwy tylko w przypadku rozpoczęcia prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej. W innych przypadkach oświadczenie o wyborze formy opodatkowania należy złożyć do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego. Oznacza to, że jeżeli nie została zgłoszona likwidacja działalności gospodarczej, wyboru formy (lub sposobu) opodatkowania dochodów podatnik dokonuje na dany rok podatkowy.
Natomiast w sytuacji, kiedy w ciągu roku podatnik w sposób trwały zlikwidował pozarolniczą działalność gospodarczą i o tym fakcie zawiadomił naczelnika urzędu skarbowego, dokonał wykreślenia z ewidencji działalności gospodarczej, a następnie w tym samym roku podatkowym ponownie rozpoczął (po uzyskaniu wpisu do ewidencji) prowadzenie działalności gospodarczej, nie ma przeszkód do wyboru przez ten podmiot formy opodatkowania.
Co do zasady, skoro podatnik zawiadomił wcześniej organ podatkowy o likwidacji prowadzonej działalności gospodarczej (ze wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów prawnych), to gdy rozpocznie on ponownie działalność, nie ma podstaw aby odmówić mu statusu podatnika rozpoczynającego na nowo prowadzenie działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego.
W związku z rozpoczęciem działalności gospodarczej, podatnik powinien dokonać wyboru formy opodatkowania, zgodnie z cytowanymi przepisami. W przypadku zaś niezłożenia oświadczenia o wyborze formy opodatkowania, jego dochody z działalności gospodarczej opodatkowane są na zasadach ogólnych, a więc wg określonej w art. 27 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, skali podatkowej.
Z opisu stanu faktycznego wynika, że 26 września 2023 r. z uwagi na rozwiązanie umowy z kontrahentem zamknął Pan działalność gospodarczą wskazując datę zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej 26 września 2023 r. Wykreślenie działalności gospodarczej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej nastąpiło 27 września 2023 r. Przeprowadził Pan spis z natury, dokonał Pan odpowiednich zgłoszeń do właściwego miejscowo Urzędu Skarbowego, w tym wyrejestrowania firmy z podatnika VAT oraz złożył Pan wszystkie niezbędne wyrejestrowania w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Tym samym dokonał Pan w sposób fizyczny i trwały likwidacji działalności gospodarczej. Następnie 6 października 2023 r. podpisał Pan nową umowę współpracy z kontrahentem, z którym poprzednio współpracował. Z uwagi na powyższe dokonał Pan wpisu w ewidencji działalności gospodarczej i rozpoczął Pan prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej na podstawie nowego wpisu. Oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych naczelnikowi skarbowemu, właściwemu według miejsca zamieszkania, złożył Pan 6 października 2023 r.
Mając na względzie przedstawiony stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że o ile zlikwidował Pan trwale i skutecznie uprzednio prowadzoną działalność gospodarczą i 27 września 2023 r. wykreślił ją z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG), ze wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów prawnych i następnie ponownie (6 października 2023 r.) rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej, to mógł Pan dokonać wyboru ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, jako formy opodatkowania nowo rozpoczętej działalności gospodarczej.
Reasumując - po likwidacji działalności gospodarczej i ponownym otwarciu działalności w tym samym roku podatkowym ma Pan prawo do wyboru innej formy opodatkowania, tj. opodatkowania uzyskanych po 6 października 2023 r. przychodów na zasadach ryczałtu ewidencjonowanego.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji
Procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Przy wydawaniu interpretacji indywidualnych w trybie art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa, opieram się wyłącznie na opisie stanu faktycznego podanym we wniosku – nie prowadzę postępowania dowodowego. Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem więc wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Jeżeli zatem przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego różnić się będzie od stanu występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie Pana chroniła w zakresie rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.
Odnosząc się do powołanych przez Pana interpretacji indywidualnych wskazać należy, że rozstrzygnięcia w nich zawarte dotyczą konkretnych, indywidualnych spraw podjętych w określonych stanach faktycznych (zdarzeniach przyszłych) i są wiążące tylko w tych sprawach, w których zostały wydane.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right