Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28 grudnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.723.2023.1.KS

Prawo do odzyskania kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur, które dokumentować będą wydatki poniesione w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

14 listopada 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 listopada 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odzyskania kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur, które dokumentować będą wydatki poniesione w związku z realizacją projektu pn. „…”. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Powiat jest jednostką samorządu terytorialnego i został utworzony w 1999 roku w ramach reformy administracyjnej. Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 z późn. zm.) Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy Powiat wykonuje określone ustawami zadania o charakterze ponadgminnym. Do zadań publicznych Powiatu należy m.in. promocja powiatu, turystyka oraz utrzymanie powiatowych obiektów, urządzeń użyteczności publicznej i obiektów administracyjnych.

Powiat jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1570 z późn. zm.).

Powiat wykonuje zarówno czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług stosując odpowiednią stawkę podatku VAT (głównie z umów cywilnoprawnych) jak i czynności niepodlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, tj. gdy wykonuje określone ustawami zadania publiczne i działa jako organ władzy publicznej, a w szczególności zadania z zakresu kultury fizycznej i turystyki, geodezji, gospodarki nieruchomościami, administracji architektonicznobudowlanej, oświaty, kultury, zdrowia, sportu, rolnictwa, ochrony środowiska, leśnictwa, zarządzania kryzysowego, komunikacji, pomocy społecznej. Powiat ww. czynności wykonuje przy pomocy urzędu obsługującego powiat, jakim jest Starostwo Powiatowe.

Powiat zamierza współpracować z innymi samorządami z województwa …, … i … w projekcie partnerskim pn. „…” w ramach Programu Fundusze Europejskie 2021-2027. Liderem ww. projektu będzie samorząd Województwa 1 (Urząd Marszałkowski), a liderem wojewódzkim projektu dla samorządów z terenu woj. … będzie samorząd Województwa (Urząd Marszałkowski), natomiast Powiat będzie występować w roli partnera w ww. projekcie. Powiat jak i inne samorządy z terenu województwa ... będą współpracowały z samorządem woj. … (Urząd Marszałkowski) poprzez zawarcie umowy partnerskiej.

Wdrażanie projektu zostało zaplanowane od drugiej połowy 2024 r., na trzy kolejne lata budżetowe (do połowy 2026 r.). Wniosek projektu pn. „…” w konkursie grantowym będzie składał lider projektu w pierwszym kwartale 2024 r.

Celem głównym projektu będą działania nastawione na rozwój gospodarczy regionu poprzez turystykę, tj. utworzenie na obszarze trzech ww. województw wspólnego szlaku turystycznego o tematyce ..., miejsc obsługi turysty i innych elementów turystycznego zagospodarowania, opracowanie na tej bazie wspólnego produktu turystycznego, przygotowanie narzędzi promocyjnych i przeprowadzenie kampanii promocyjnej produktu turystycznego. Zakres działań Powiatu w tym projekcie będzie polegał na włączeniu istniejącego powiatowego szlaku do zintegrowanego szlaku ..., ustawieniu tablic turystycznych i wykonaniu wystawy plenerowej.

Efekty realizacji projektu w części należącej do Powiatu będą ogólnodostępne a korzystanie z nich będzie nieodpłatne. Realizacja projektu przyczyni się do włączenia powiatowego szlaku turystycznego w sieć ponadwojewódzką i stworzenia kompleksowego produktu turystycznego, co powinno mieć pozytywny wpływ na rozwój gospodarczy powiatu i regionu.

W ramach realizacji projektu zostaną poniesione przez Powiat wydatki na:

1)oznakowanie szlaku ... - odcinek w granicach powiatu (zintegrowanie oznakowania istniejącego szlaku w powiecie z całym wspólnym szlakiem oraz oznakowanie nowego odcinka powiatowego od … do granicy powiatu z następnym powiatem, szacunkowo zakup ok. 100 szt. znaków, w tym E-22a, E-22b oraz E-4 do E-11);

2)opracowanie treści tablic i wystawy - koszty autorskie (usługi/umowy cywilnoprawne);

3)wykonanie i montaż turystycznych tablic informacyjnych o szlaku - 2 szt. (1 szt. 200x175 cm planszy + 1 szt. 200x150 cm planszy), tablice zunifikowane wg ogólnego wzoru, jaki zostanie opracowany dla całego szlaku w trakcie wdrażania projektu;

4)wystawę plenerową (zewnętrzną) - zakup 14 szt. zewnętrznych metalowych konstrukcji przenośnych o planszach formatu B1, ekspozycja na terenie nieruchomości powiatowej w ... przy Zespole Szkół;

5)dokumentację na wymianę oznakowania szlaku ... - usługa.

Faktury dokumentujące zakup towarów i usług w ramach realizacji projektu będą wystawiane na Powiat, który wskazany będzie ww. fakturach jako Nabywca, a Odbiorcą będzie Starostwo Powiatowe. Ogółem wartość wydatków w części należącej do Powiatu szacowana jest na kwotę … zł, w tym dofinansowana w 85%.

Efekty realizacji projektu w części należącej do Powiatu nie będą służyły do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, będą ogólnodostępne a korzystanie z nich będzie nieodpłatne. Zakupione towary i usługi będą wykorzystywane wyłącznie do realizacji zadań publicznych na podstawie ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 z późn. zm.). Efekty zrealizowanego projektu nie będą wykorzystywane na cele związane z czynnościami opodatkowanymi - art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1570 z późn. zm.).

Zgodnie z zapisami zawartymi w wytycznych Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej w zakresie kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 do kosztów kwalifikowalnych związanych z realizacją projektu zalicza się podatek od towarów i usług, gdy brak jest prawnej możliwości odzyskania podatku VAT zgodnie z przepisami prawa krajowego. Do zadań niezbędnych do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu pn. „…” w ramach Programu Fundusze Europejskie, Powiat złoży oświadczenie o kwalifikowalności VAT oświadczając, że nie będzie miał możliwości odzyskania w żaden sposób poniesionego kosztu podatku VAT oraz że planowane w ww. projekcie wydatki dotyczące Powiatu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych w rozumieniu przepisów ustawy o VAT.

Pytanie

Czy w związku z realizacją projektu pn. „…” w ramach Programu Fundusze Europejskie, Powiatowi przysługiwać będzie prawo do odzyskania kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur, które dokumentować będą wydatki poniesione w związku z realizacją powyższego projektu?

Państwa stanowisko w sprawie

Powiat stoi na stanowisku, iż w związku z realizacją projektu pn. „…” w ramach Programu Fundusze Europejskie, nie będzie przysługiwało mu prawo do odzyskania kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w ramach realizacji ww. projektu.

W trakcie realizacji projektu, jak i po jej zakończeniu Powiat nie będzie miał możliwości odzyskania w żaden sposób poniesionego kosztu podatku VAT. Brak możliwości odzyskania podatku naliczonego wynika z faktu, że efekty zrealizowanego projektu nie będą wykorzystywane na cele związane z czynnościami opodatkowanymi o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1570 z późn. zm.). W ramach realizacji projektu nie będą świadczone żadne usługi wykorzystane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Efekty realizacji projektu w części należącej do Powiatu będą ogólnodostępne a korzystanie z nich będzie nieodpłatne. Powiat będzie ponosił wydatki związane z realizacją projektu w ramach zadania publicznego o charakterze ponadgminnym na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 z późn. zm.).

Reasumując, przy realizacji projektu we wskazanym wyżej zakresie, Powiat nie będzie działał w charakterze podatnika podatku VAT, a towary i usługi zakupione w celu realizacji projektu nie będą w żadnym zakresie związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.

W konsekwencji, Powiat nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego projektu. Tym samym, Powiatowi z tego tytułu nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1570 z późn. zm.).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Jak stanowi art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Art. 87 ust. 1 ustawy stanowi:

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2 – ust. 6 ustawy.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje, gdy są spełnione warunki:

·podatek odlicza podatnik podatku od towarów i usług,

·towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do takich czynności, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Nie można obniżyć kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które:

·nie służą do czynności opodatkowanych podatkiem VAT,

·służą do czynności zwolnionych od tego podatku,

·służą do czynności niepodlegających temu podatkowi.

Art. 86 ust. 1 ustawy, nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczy, że podatnik nabywa towary i usługi w celu ich wykorzystania do czynności opodatkowanych.

Podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, gdy:

·spełni przesłanki pozytywne, wynikające z art. 86 ust. 1 ustawy i

·nie zaistnieją przesłanki negatywne, określone w art. 88 ustawy.

Art. 88 ustawy określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:

Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może odliczyć podatku, który jest należny tylko dlatego, że został wykazany na fakturze. W sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku podatnik nie może odliczyć podatku.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Natomiast zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Według art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej – (Dz. Urz. UE.L. Nr 347 z 11.12.2006 s. 1 ze zm.), zgodnie z którym:

Krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże w przypadku gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

W każdych okolicznościach podmioty prawa publicznego są uważane za podatników w związku z czynnościami określonymi w załączniku I, chyba że niewielka skala tych działań sprawia, że mogą być one pominięte.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 ze zm.):

Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym:

Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to wszystkie realizowane przez te jednostki czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). W tym tylko zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy. Oznacza to, że w pozostałym zakresie np. zadań własnych nałożonych na gminę, na podstawie odrębnych przepisów, jednostki samorządu terytorialnego nie występują jako podatnicy podatku VAT.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ – jak Państwo wskazali – efekty realizacji projektu w części należącej do Powiatu nie będą służyły do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, będą ogólnodostępne a korzystanie z nich będzie nieodpłatne. W związku z powyższym, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji ww. projektu. Tym samym, nie będzie Państwu przysługiwało z tego tytułu prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

W związku z poniesionymi wydatkami, nie będą mieli Państwo również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1008 ze zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. W związku z tym, że nie spełniają Państwo tego warunku, nie mają Państwo możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy oraz powołane powyżej przepisy prawa stwierdzam, że nie będą mieli Państwo możliwości odzyskania podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur, które dokumentować będą wydatki poniesione w związku realizacją projektu pn. „…”, ponieważ – jak Państwo wskazali – efekty realizacji projektu w części należącej do Powiatu nie będą służyły do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Wobec powyższego, Państwa stanowisko uznałem za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawiliście i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Należy zauważyć, że stosownie do art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Zatem zaznaczam, że niniejsza interpretacja nie wywiera skutków prawnych dla innych podmiotów, o których mowa we wniosku.

Pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Państwu przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa(t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2383).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00