Wniosek o przyznanie dostępu / odebranie dostępu do konta organizacji w e-urzędzie skarbowym
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 21 czerwca 2023 r. w sprawie korzystania z e-Urzędu Skarbowego (Dz.U. 2023 poz. 1178).
Wypełnij
Dostęp do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym przyznamy osobie fizycznej, posiadającej PESEL:
- na podstawie wniosku złożonego przez organizację do naczelnika urzędu skarbowego, właściwego w sprawach ewidencji podatników i płatników. Wniosek powinny podpisać osoby uprawnione do reprezentacji organizacji lub pełnomocnik ogólny.
- za pośrednictwem usługi na koncie organizacji w e-US, dostępnej dla użytkownika konta organizacji z dostępem rozszerzonym.
Wniosek o przyznanie dostępu do konta organizacji musi zawierać:
- pełną nazwę, NIP i adres siedziby organizacji,
- pierwsze imię, nazwisko i PESEL osoby fizycznej, której mamy udzielić dostępu,
- informację o zakresie uprawnień dla użytkownika (dostęp podstawowy lub rozszerzony).
Dostęp do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym działa od momentu zarejestrowania wniosku o przyznanie tego dostępu.
Zmiana rodzaju dostępu następuje poprzez złożenie aktualizacji wniosku o przyznanie dostępu do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym.
Wniosek o przyznanie lub odebranie dostępu możesz złożyć w urzędzie skarbowym, właściwym w sprawach ewidencji podatników i płatników dla organizacji.
Wniosek w formie elektronicznej można złożyć przez e-PUAP lub w formie papierowej (osobiście lub korzystając z operatora pocztowego).
Dostęp do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym przyznamy osobie fizycznej, posiadającej PESEL:
- na podstawie wniosku złożonego przez organizację do naczelnika urzędu skarbowego, właściwego w sprawach ewidencji podatników i płatników. Wniosek powinny podpisać osoby uprawnione do reprezentacji organizacji lub pełnomocnik ogólny.
- za pośrednictwem usługi na koncie organizacji w e-US, dostępnej dla użytkownika konta organizacji z dostępem rozszerzonym.
Wniosek o przyznanie dostępu do konta organizacji musi zawierać:
- pełną nazwę, NIP i adres siedziby organizacji,
- pierwsze imię, nazwisko i PESEL osoby fizycznej, której mamy udzielić dostępu,
- informację o zakresie uprawnień dla użytkownika (dostęp podstawowy lub rozszerzony).
Dostęp do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym działa od momentu zarejestrowania wniosku o przyznanie tego dostępu.
Zmiana rodzaju dostępu następuje poprzez złożenie aktualizacji wniosku o przyznanie dostępu do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym.
Wniosek o przyznanie lub odebranie dostępu możesz złożyć w urzędzie skarbowym, właściwym w sprawach ewidencji podatników i płatników dla organizacji.
Wniosek w formie elektronicznej można złożyć przez e-PUAP lub w formie papierowej (osobiście lub korzystając z operatora pocztowego).