play_circle_outline
Jak wdrożyć KSeF w biurze rachunkowym
UWAGA!
Ministerstwo Finansów zdecydowało, że obowiązkowy KSeF wejdzie w życie w dwóch nowych terminach: 1 lutego 2026 r. – dla podatników (czynnych i zwolnionych), którzy w roku 2025 przekroczą obroty (w rozumieniu ustawy o VAT) w wysokości 200 mln i 1 kwietnia 2026 r. – dla pozostałych podatników.
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to będzie rewolucja, do której biura rachunkowe muszą się dobrze przygotować. Ze względu na siebie, ale też swoich klientów. Niezbędne będzie bowiem m.in. ustalenie nowych zasad otrzymywania faktur i ich księgowania. Ekspertka – praktyk – szczegółowo i na przykładach omówi także sprawę uprawnień i obowiązków pracowników biur rachunkowych, bo z tym tematem zgłaszanych jest obecnie najwięcej wątpliwości.
Program szkolenia:
1. Czym jest e-Faktura i Krajowy System e-Faktur (KSeF)? Jak przygotować biuro rachunkowe do nowego typu faktur? Jakie wdrożyć procedury?
2. Czy wszystkie faktury trzeba wystawiać w KSeF? Jaką drogą klienci mają dostarczać dokumenty do księgowania?
3. Faktury poza KseF
4. Kto może, a komu nie wolno wystawiać faktur w KseF?
5. Kto jest uprawniony do wystawiania faktur w KSeF? Jak nadać uprawnienia pracownikom biura rachunkowego? Uprawnienia dla biura rachunkowego osoby prawnej, a osoby fizycznej – różnice w uprawnieniach
6. Nadawanie dalszych uprawnień do korzystania z KseF. Jak wygenerować token? Jak odebrać uprawnienia?
7. Jak wystawić i odebrać fakturę – krok po kroku. Jaka jest rola biura rachunkowego?
8. Procedura dostarczenia dokumentów do biura rachunkowego: xml, papierowo, elektronicznie. Czy biuro rachunkowe ma samodzielnie pobierać dokumenty z KSeF?
9. Jak poradzić sobie z wdrożeniem zmian wynikających z KSeF? Analiza z perspektywy biura rachunkowego
10. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium
Ministerstwo Finansów zdecydowało, że obowiązkowy KSeF wejdzie w życie w dwóch nowych terminach: 1 lutego 2026 r. – dla podatników (czynnych i zwolnionych), którzy w roku 2025 przekroczą obroty (w rozumieniu ustawy o VAT) w wysokości 200 mln i 1 kwietnia 2026 r. – dla pozostałych podatników.
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to będzie rewolucja, do której biura rachunkowe muszą się dobrze przygotować. Ze względu na siebie, ale też swoich klientów. Niezbędne będzie bowiem m.in. ustalenie nowych zasad otrzymywania faktur i ich księgowania. Ekspertka – praktyk – szczegółowo i na przykładach omówi także sprawę uprawnień i obowiązków pracowników biur rachunkowych, bo z tym tematem zgłaszanych jest obecnie najwięcej wątpliwości.
Program szkolenia:
1. Czym jest e-Faktura i Krajowy System e-Faktur (KSeF)? Jak przygotować biuro rachunkowe do nowego typu faktur? Jakie wdrożyć procedury?
2. Czy wszystkie faktury trzeba wystawiać w KSeF? Jaką drogą klienci mają dostarczać dokumenty do księgowania?
3. Faktury poza KseF
4. Kto może, a komu nie wolno wystawiać faktur w KseF?
5. Kto jest uprawniony do wystawiania faktur w KSeF? Jak nadać uprawnienia pracownikom biura rachunkowego? Uprawnienia dla biura rachunkowego osoby prawnej, a osoby fizycznej – różnice w uprawnieniach
6. Nadawanie dalszych uprawnień do korzystania z KseF. Jak wygenerować token? Jak odebrać uprawnienia?
7. Jak wystawić i odebrać fakturę – krok po kroku. Jaka jest rola biura rachunkowego?
8. Procedura dostarczenia dokumentów do biura rachunkowego: xml, papierowo, elektronicznie. Czy biuro rachunkowe ma samodzielnie pobierać dokumenty z KSeF?
9. Jak poradzić sobie z wdrożeniem zmian wynikających z KSeF? Analiza z perspektywy biura rachunkowego
10. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium