Orzeczenie
Wyrok Sądu (siódma izba) z dnia 17 grudnia 2015 r. Société nationale des chemins de fer français (SNCF) przeciwko Komisji Europejskiej., sygn. T-242/12
z dnia 17 grudnia 2015 r. (*1)
„Pomoc państwa — Pomoc wdrożona przez Francję na rzecz Sernam SCS — Pomoc na restrukturyzację oraz dokapitalizowanie, gwarancje i zrzeczenie się przez SNCF wierzytelności względem Sernamu — Decyzja uznająca pomoc za niezgodną z rynkiem wewnętrznym — Wykorzystanie pomocy niezgodnie z jej przeznaczeniem — Odzyskanie pomocy — Ciągłość gospodarcza — Kryterium inwestora prywatnego”
W sprawie T‑242/12
Société nationale des chemins de fer français (SNCF), z siedzibą w Paryżu (Francja), reprezentowana przez adwokatów P. Beuriera, O. Billarda i V. Landes,
strona skarżąca,
popierana przez:
Republikę Francuską, reprezentowaną początkowo przez D. Colasa i J. Gstaltera, następnie przez D. Colasa oraz J. Rossiego, a na koniec przez D. Colasa i J. Bousin, działających w charakterze pełnomocników,
interwenient,
przeciwko
Komisji Europejskiej, reprezentowanej przez T. Maxiana Ruschego i B. Stromsky’ego, działających w charakterze pełnomocników,
strona pozwana,
popieranej przez:
Mory SA, w likwidacji, z siedzibą w Pantin (Francja),
i
Mory Team, w likwidacji, z siedzibą w Pantin,
reprezentowane przez adwokatów B. Vatiera i F. Loubièresa,
interwenienci,
mającej za przedmiot wniosek o stwierdzenie nieważności decyzji Komisji 2012/398/UE z dnia 9 marca 2012 r. w sprawie pomocy państwa SA.12522 (C 37/08) – Francja – Zastosowanie decyzji „Sernam 2” (Dz.U. L 195, s. 19),
SĄD (siódma izba),
w składzie: M. van der Woude, prezes, I. Wiszniewska-Białecka oraz I. Ulloa Rubio (sprawozdawca), sędziowie,
sekretarz: S. Bukšek Tomac, administrator,
uwzględniając pisemny etap postępowania i po przeprowadzeniu rozprawy w dniu 12 lutego 2015 r.,
wydaje następujący
Wyrok
Okoliczności powstania sporu
1. W przedmiocie skarżącej i Sernamu w czasie zaistnienia okoliczności faktycznych
1 | Société nationale des chemins de fer (SNCF) (zwana dalej „SNCF” lub „skarżącą”), utworzona w 1938 r. jako spółka akcyjna, stała się publicznym przedsiębiorstwem przemysłowo-handlowym (EPIC) ze skutkiem od dnia 1 stycznia 1983 r. na podstawie ustawy 82-1153 z dnia 30 grudnia 1982 r. o kształtowaniu transportu krajowego. Cały kapitał (składający się z dotacji państwowej, a nie z akcji) należy do państwa. |
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right