Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego G. Pitruzzelli przedstawiona w dniu 11 marca 2021 r. Scandlines Danmark ApS i Scandlines Deutschland GmbH przeciwko Komisji Europejskiej., sygn. połączone C-174/19 P i C-175/19 P

 OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

GIOVANNIEGO PITRUZZELLI

przedstawiona w dniu 11 marca 2021 r. (1)

Sprawy połączone C‑174/19 P i C‑175/19 P

Scandlines Danmark ApS,

Scandlines Deutschland GmbH (C‑174/19 P)

Stena Line Scandinavia AB (C‑175/19 P)

przeciwko

Komisji Europejskiej

Odwołanie – Skarga o stwierdzenie nieważności – Pomoc państwa – Pomoc indywidualna – Finansowanie publiczne połączenia kolejowego przez cieśninę Fehmarn – Decyzja stwierdzająca, że dany środek nie stanowi pomocy państwa po zakończeniu wstępnego etapu badania – Wymóg dotyczący możliwości zakłócenia konkurencji – Monopol prawny – Odwołanie wzajemne – Dopuszczalność

1.

Niniejsza opinia dotyczy dwóch spraw dotyczących dwóch niemal identycznych odwołań wniesionych przez dwóch operatorów linii żeglugowych (spółki Scandlines Danmark ApS i Scandlines Deutschland GmbH, z jednej strony, oraz spółkę Stena Line Scandinavia AB, z drugiej strony, zwane dalej „wnoszącymi odwołanie”), którzy prowadzą działalność w cieśninie Fehmarn, będącej odcinkiem morza oddzielającym wyspę Fehmarn w Niemczech od wyspy Lolland w Danii. Oba odwołania (zwane dalej „odwołaniami głównymi”) zmierzają do uchylenia dwóch również niemal identycznych wyroków Sądu Unii Europejskiej (2), w których oddalił on w części wniesione przez spółki wnoszące odwołanie w niniejszym postępowaniu skargi o stwierdzenie nieważności decyzji, na mocy której Komisja Europejska postanowiła, po zakończeniu wstępnego etapu badania, nie wnosić zastrzeżeń odnośnie do środków przyjętych przez Królestwo Danii na rzecz projektu połączenia stałego w cieśninie Fehmarn (zwanej dalej „sporną decyzją”) (3).

2.

W tych dwóch sprawach Komisja wniosła odwołania wzajemne (zwane dalej „odwołaniami wzajemnymi”), w których zakwestionowała dopuszczalność skarg wnoszących odwołanie do Sądu.

3.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00