Orzeczenie
Wyrok Sądu (pierwsza izba w składzie powiększonym) z dnia 15 września 2021 r. Daimler AG przeciwko Komisji Europejskiej., sygn. T-359/19
WYROK SĄDU (druga izba w składzie powiększonym)
z dnia 15 września 2021 r. (*1)
Środowisko naturalne – Rozporządzenie (WE) nr 443/2009 – Rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 725/2011 – Decyzja wykonawcza (UE) 2015/158 – Decyzja wykonawcza (UE) 2019/583 – Emisje dwutlenku węgla – Metoda testowania – Samochody osobowe
W sprawie T‑359/19
Daimler AG, z siedzibą w Stuttgarcie (Niemcy), który reprezentowali adwokaci N. Wimmer, C. Arhold i G. Ollinger,
strona skarżąca,
przeciwko
Komisji Europejskiej, którą reprezentowali K. Talabér-Ritz i A. Becker, w charakterze pełnomocników,
strona pozwana,
mającej za przedmiot oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2019/583 z dnia 3 kwietnia 2019 r. potwierdzającej lub zmieniającej wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2017 oraz dla niektórych producentów należących do grupy Volkswagena w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. 2019, L 100, s. 66) w zakresie, w jakim wyłącza ona w odniesieniu do skarżącego średni indywidualny poziom emisji CO2 i oszczędności CO2 przypisywane ekoinnowacjom,
SĄD (druga izba w składzie powiększonym),
w składzie: S. Papasavvas, prezes, V. Tomljenović, F. Schalin (sprawozdawca), P. Škvařilová-Pelzl i I. Nõmm, sędziowie,
sekretarz: J. Palacio González, główny administrator,
uwzględniając pisemny etap postępowania i po przeprowadzeniu rozprawy w dniu 1 lutego 2021 r.,
wydaje następujący
Wyrok
Ramy prawne
1 | W ramach wyznaczonego przez Unię Europejską celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla (CO) lekkich pojazdów, gwarantując jednocześnie prawidłowe funkcjonowanie rynku wewnętrznego, Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej przyjęły rozporządzenie (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO z lekkich pojazdów […] (). |
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right