Orzeczenie
Opinia rzecznika generalnego M. Camposa Sáncheza-Bordony przedstawiona w dniu 16 grudnia 2021 r. CityRail a.s. przeciwko Správa železnic., sygn. C-453/20
MANUELA CAMPOSA SÁNCHEZA-BORDONY
przedstawiona w dniu 16 grudnia 2021 r. (1)
Sprawa C‑453/20
CityRail, a.s.
przeciwko
Správa železnic, státní organizace,
przy udziale:
ČD Cargo, a.s.
[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře (urząd ds. dostępu do infrastruktury transportowej, Czechy)]
Odesłanie prejudycjalne – Artykuł 267 TFUE – Pojęcie sądu krajowego – Kryteria – Organ regulacyjny sektora kolejowego – Dyrektywa 2012/34/UE – Artykuł 56 – Zadania organu regulacyjnego – Charakter administracyjny – Niedopuszczalność wniosku o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym – Transport kolejowy – Jednolity europejski obszar kolejowy – Dostęp do infrastruktury i obiektów infrastruktury usługowej – Rampy towarowe w terminalach towarowych – Zmiana opłat za dostęp do infrastruktury oraz za dostęp i usługi w obiektach infrastruktury usługowej – Obowiązek stosowania dyrektywy 2012/34/UE przez zarządcę infrastruktury i organ regulacyjny
1. | Czeski urząd ds. dostępu do infrastruktury transportowej (2) kieruje do Trybunału wątpliwości dotyczące wykładni dyrektywy 2012/34/UE (3), w szczególności w odniesieniu do ramp towarowych i opłat należnych za korzystanie z nich. |
2. | Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym będzie dopuszczalny tylko wtedy, gdy Trybunał uzna, że organ ten wykonuje funkcje sądownicze w rozumieniu art. 267 TFUE. Z powodów, które wyjaśnię w dalszej części, jestem zdania, że Trybunał nie powinien tego uznać. |
I. Ramy prawne
A. Prawo Unii. Dyrektywa 2012/34
3. | Zgodnie z art. 3 („Definicje”): „Na użytek niniejszej dyrektywy stosuje się następujące definicje: […]
|
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right