Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznik generalnej L. Mediny przedstawiona w dniu 3 lutego 2022 r. Asociación Estatal de Entidades de Servicios de Atención a Domicilio (ASADE) przeciwko Consejería de Igualdad y Políticas Inclusivas., sygn. C-436/20

 OPINIA RZECZNIK GENERALNEJ

LAILI MEDINY

przedstawiona w dniu 3 lutego 2022 r. (1)

Sprawa C‑436/20

Asociación Estatal de Entidades de Servicios de Atención a Domicilio (ASADE)

przeciwko

Consejería de Igualdad y Políticas Inclusivas

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Tribunal Superior de Justicia de la Comunidad Valenciana (sąd najwyższy Walencji, Hiszpania)]

Odesłanie prejudycjalne – Zamówienia publiczne – Artykuły 49 i 56 TFUE – Swoboda przedsiębiorczości i swoboda świadczenia usług – Działalność gospodarcza – Dyrektywa 2014/24/UE – Artykuł 1 ust. 2, art. 2 ust. 1, art. 4 lit. d) – Przesłanki stosowania – Artykuł 20 ust. 1 i art. 77 – Zamówienia zastrzeżone – Artykuły 74–76 i załącznik XIV – Świadczenie usług społecznych – Zamówienia publiczne w dziedzinie usług społecznych – System uproszczony – Porozumienia dotyczące uzgodnionego działania na rzecz świadczenia takich usług – Wyłączenie podmiotów o celu zarobkowym – Zasady przejrzystości, równości i proporcjonalności – Warunek zamówienia – Ograniczenie geograficzne – Dyrektywa 2006/123/WE – Zakres stosowania ratione materiae – Artykuł 2 ust. 2 lit. j) – Wyłączenie usług społecznych

Spis treści

 

I. Ramy prawne

 

A. Prawo Unii

 

1. Dyrektywa 2014/24

 

2. Dyrektywa usługowa

 

B. Prawo hiszpańskie

 

II. Okoliczności faktyczne, postępowanie i pytania prejudycjalne

 

III. Analiza

 

A. Uwagi wstępne

 

B. W przedmiocie pytań pierwszego i drugiego

 

1. W przedmiocie charakteru rozpatrywanych usług społecznych

 

2. W przedmiocie przesłanek stosowania dyrektywy 2014/24

 

a) W przedmiocie pojęcia „zamówienia”

 

b) W przedmiocie cech zamówienia publicznego

 

1) Umowa o charakterze odpłatnym

 

2) Umowa zawarta między wykonawcą a co najmniej jedną instytucją zamawiającą

 

3) Umowa o świadczenie usług

 

c) W przedmiocie kryteriów dotyczących progu

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00