Orzeczenie
Opinia rzecznika generalnego J. Richarda de la Toura przedstawiona w dniu 31 marca 2022 r. Port de Bruxelles SA i Région de Bruxelles-Capitale przeciwko Infrabel SA., sygn. C-229/21
JEANA RICHARDA DE LA TOUR
przedstawiona w dniu 31 marca 2022 r. (1)
Sprawa C‑229/21
Port de Bruxelles SA,
Région de Bruxelles-Capitale
przeciwko
Infrabel SA
przy udziale
Région de Bruxelles-Capitale,
Port de Bruxelles,
Lineas SA
[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez cour d’appel de Bruxelles (sąd apelacyjny w Brukseli, Belgia)]
Odesłanie prejudycjalne – Transport – Wytyczne Unii Europejskiej dotyczące rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej – Sieć bazowa – Infrastruktura transportu śródlądowych dróg wodnych – Obowiązek połączenia przez państwo członkowskie portów śródlądowych z infrastrukturą drogową i kolejową
I. Wprowadzenie
1. | Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym dotyczy wykładni art. 15 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej i uchylającego decyzję nr 661/2010/UE (2). |
2. | Wniosek ten złożono w ramach postępowania wszczętego przez spółkę Port de Bruxelles SA w celu zachowania jedynej linii łączącej port w Brukseli z belgijską siecią kolejową. |
3. | Przedstawię powody, dla których uważam, że zgodnie z art. 15 ust. 1 rozporządzenia nr 1315/2013 państwa członkowskie powinny powstrzymać się od likwidacji infrastruktury drogowej lub kolejowej, z którą jest już połączony port śródlądowy, w szczególności jeśli stanowi on część sieci bazowej składającej się na transeuropejską sieć transportową, z pewnymi zastrzeżeniami praktycznymi, których ocena należy do sądu krajowego. |
II. Ramy prawne
4. | Motywy 7, 8 i 13 rozporządzenia nr 1315/2013 stanowią:
|
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right