Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego J. Richarda de la Toura przedstawiona w dniu 31 marca 2022 r. Port de Bruxelles SA i Région de Bruxelles-Capitale przeciwko Infrabel SA., sygn. C-229/21

 OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

JEANA RICHARDA DE LA TOUR

przedstawiona w dniu 31 marca 2022 r. (1)

Sprawa C‑229/21

Port de Bruxelles SA,

Région de Bruxelles-Capitale

przeciwko

Infrabel SA

przy udziale

Région de Bruxelles-Capitale,

Port de Bruxelles,

Lineas SA

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez cour d’appel de Bruxelles (sąd apelacyjny w Brukseli, Belgia)]

Odesłanie prejudycjalne – Transport – Wytyczne Unii Europejskiej dotyczące rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej – Sieć bazowa – Infrastruktura transportu śródlądowych dróg wodnych – Obowiązek połączenia przez państwo członkowskie portów śródlądowych z infrastrukturą drogową i kolejową

I. Wprowadzenie

1.

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym dotyczy wykładni art. 15 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej i uchylającego decyzję nr 661/2010/UE (2).

2.

Wniosek ten złożono w ramach postępowania wszczętego przez spółkę Port de Bruxelles SA w celu zachowania jedynej linii łączącej port w Brukseli z belgijską siecią kolejową.

3.

Przedstawię powody, dla których uważam, że zgodnie z art. 15 ust. 1 rozporządzenia nr 1315/2013 państwa członkowskie powinny powstrzymać się od likwidacji infrastruktury drogowej lub kolejowej, z którą jest już połączony port śródlądowy, w szczególności jeśli stanowi on część sieci bazowej składającej się na transeuropejską sieć transportową, z pewnymi zastrzeżeniami praktycznymi, których ocena należy do sądu krajowego.

II. Ramy prawne

4.

Motywy 7, 8 i 13 rozporządzenia nr 1315/2013 stanowią:

„(7)

Transeuropejska sieć transportowa składa się w znacznym stopniu z istniejącej infrastruktury. Aby osiągnąć w pełni cele nowej polityki transeuropejskiej sieci transportowej, rozporządzenie powinno określić jednakowe wymogi dotyczące infrastruktury, które ma spełniać infrastruktura transeuropejskiej sieci transportowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00