eporadnia.infor.pl 1/2000 z 01.01.2000
Porada aktualna
na dzień 19.06.2025
Data publikacji: 14.11.2023
Czy polska spółka zajmująca się sprzedażą hurtową i detaliczną korzystająca z platformy Amazon może traktować faktury wystawiane za korzystanie z tej platformy jako import usług
PROBLEM
Polska spółka prowadzi sprzedaż hurtową i detaliczną. Spółka korzysta z platformy Amazon. Za korzystanie z platformy spółka otrzymuje faktury za usługi marketingowe, za usługi reklamy, za prowizję marketingową oraz opłaty za sprzedaż towarów. Spółka płaci prowizję za każdy sprzedany przedmiot. Dla wszystkich produktów Amazon odejmuje stosowną wartość procentową prowizji, obliczoną na podstawie podstawie całkowitej ceny sprzedaży i wystawia fakturę za pobrane prowizje. Wystawcy faktur są zarejestrowani w Niemczech, Holandii, Francji i Hiszpanii. Spółka traktuje faktury jako import usług. Czy spółka prawidłowo traktuje wskazane zakupy jako import usług? Czy spółka może rozliczać import wskazanych usług ze stawką ZW?