Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24 października 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.412.2021.13.AW

Czy dla Spółki: - posiadającej rok podatkowy inny niż kalendarzowy nie zaistnieje obowiązek, o którym mowa w art. 27c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy trwający od 1 stycznia 2019 r. do 31 października 2020 r. w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego; - posiadającej rok podatkowy inny niż kalendarzowy, nie będącej podatkową grupą kapitałową, obowiązek, o którym mowa w art. 27c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej zaistnieje za rok podatkowy trwający od 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r. w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego tylko i wyłącznie w sytuacji gdy w roku podatkowym, którego dotyczyłby obowiązek, tj. w okresie 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r. wartość przychodu przekroczyłaby równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego.

Interpretacja indywidualna po wyroku sądu – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo:

1) ponownie rozpatruję sprawę Państwa wniosku z 1 września 2021 r. (data wpływu tego samego dnia za pośrednictwem platformy ePUAP) o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym ostateczny wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 12 kwietnia 2023 r., sygn. akt II FSK 1486/22; i

2) stwierdzam, że Państwa stanowisko dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy dla Spółki:

- posiadającej rok podatkowy inny niż kalendarzowy nie zaistnieje obowiązek, o którym mowa w art. 27c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy trwający od 1 stycznia 2019 r. do 31 października 2020 r. w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego – jest prawidłowe;

- posiadającej rok podatkowy inny niż kalendarzowy, nie będącej podatkową grupą kapitałową, obowiązek, o którym mowa w art. 27c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej zaistnieje za rok podatkowy trwający od 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r. w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego tylko i wyłącznie w sytuacji gdy w roku podatkowym, którego dotyczyłby obowiązek, tj. w okresie 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r. wartość przychodu przekroczyłaby równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

1 września 2021 r. wpłynął za pośrednictwem platformy ePUAP Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej,który dotyczył podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy dla Spółki:

- posiadającej rok podatkowy inny niż kalendarzowy nie zaistnieje obowiązek, o którym mowa w art. 27c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy trwający od 1 stycznia 2019 r. do 31 października 2020 r. w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego;

- posiadającej rok podatkowy inny niż kalendarzowy, nie będącej podatkową grupą kapitałową, obowiązek, o którym mowa w art. 27c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej zaistnieje za rok podatkowy trwający od 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r. w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego tylko i wyłącznie w sytuacji gdy w roku podatkowym, którego dotyczyłby obowiązek, tj. w okresie 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r. wartość przychodu przekroczyłaby równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego.

Powyższy wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 29 października 2021 r., Znak: 0111-KDIB1-1.4010.412.2021.1.AW, wezwano do jego uzupełnienia. Odpowiedź na wezwanie wpłynęła do Organu 5 listopada 2021 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „Spółka”) prowadzi na terytorium Polski działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży hurtowej maszyn wykorzystywanych w górnictwie, budownictwie oraz inżynierii lądowej i wodnej (...).

Spółka jest podmiotem, dla którego rok podatkowy jest inny niż rok kalendarzowy i obejmuje okres od 1 listopada do 31 października roku następnego. Zmiana roku podatkowego z kalendarzowego na inny niż kalendarzowy nastąpiła z dniem 1 stycznia 2019 r. Ostatni rok przed zmianą obejmował okres od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2018 r.

Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1800 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”) pierwszy po zmianie rok podatkowy obejmował okres od pierwszego miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego do końca roku podatkowego nowo przyjętego. Tym samym ostatni zakończony rok podatkowy obejmował okres 1 stycznia 2019 r. do 31 października 2020 r.

Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (innym niż podatkowa grupa kapitałowa), u której wartość przychodu uzyskana w roku podatkowym 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2018 r. nie przekroczyła równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego.

W związku ze zmianą roku podatkowego w 2019 roku Spółka nie kończyła roku podatkowego.

W roku podatkowym kończącym się w 2020 roku pierwszym po zmianie roku podatkowego obejmującym okres od 1 stycznia 2019 r. do 31 października 2020 r. trwającym 22 miesiące wartość przychodu przekroczyła równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego. Przewidywana wartość przychodu obecnego roku podatkowego kończącego się w 2021 roku obejmującego okres od 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r. nie przekroczy równowartości 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego.

Pytania

1. Czydla Spółki posiadającej rok podatkowy inny niż kalendarzowy nie zaistnieje obowiązek, o którym mowa w art. 27c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy 1 stycznia 2019 r. - 31 października 2020 r. w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego?

2. Czy dla Spółki posiadającej rok podatkowy inny niż kalendarzowy, nie będącej podatkową grupą kapitałową, obowiązek, o którym mowa w art. 27c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej zaistnieje za rok podatkowy 1 listopada 2020 r. - 31 października 2021 r. w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego tylko i wyłącznie w sytuacji gdy w roku podatkowym, którego dotyczyłby obowiązek, tj. w okresie 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r. wartość przychodu przekroczyłaby równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad 1.

Spółka nie będzie zobowiązana do sporządzenia i podania informacji o której mowa w art. 27c ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1800 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”), za okres od 1 stycznia 2019 r. do 31 października 2020 r.

Zgodnie z art. 27c ust. 1 ustawy o CIT, podatnicy, o których mowa w art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2, są obowiązani do sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy.

Informacja o realizowanej strategii podatkowej obejmuje, z uwzględnieniem charakteru, rodzaju i rozmiaru prowadzonej działalności, w szczególności:

1.informacje o stosowanych przez podatnika:

a)procesach oraz procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich prawidłowe wykonanie,

b)dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej,

2.informacje odnośnie do realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z informacją o liczbie przekazanych Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej, z podziałem na podatki, których dotyczą,

3.informacje o:

a)transakcjach z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4, których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej,

b)planowanych lub podejmowanych przez podatnika działaniach restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych podatnika lub podmiotów powiązanych w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4,

4.informacje o złożonych przez podatnika wnioskach o wydanie:

a)ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej,

b)interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji podatkowej,

c)wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku od towarów i usług,

d)wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 722 i 1747),

5.informacje dotyczące dokonywania rozliczeń podatkowych podatnika na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 i na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej

a)z wyłączeniem informacji objętych tajemnicą handlową, przemysłową, zawodową lub procesu produkcyjnego.

Podatnik zamieszcza informację o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy, sporządzoną w języku polskim lub jej tłumaczenie na język polski, na swojej stronie internetowej w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego.

Zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r. poz. 2123), podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych, których rok podatkowy jest inny niż rok kalendarzowy i rozpoczął się przed dniem 1 stycznia 2021 r., a zakończy się po dniu 31 grudnia 2020 r., stosują do końca przyjętego przez siebie roku podatkowego przepisy ustawy zmienianej w art. 2, w brzmieniu dotychczasowym, z wyjątkiem art. 38g, art. 38 ha, art. 38i, art. 38k-38m, art. 38o, art. 38p, art. 38r i art. 38s tej ustawy.

Tym samym na podstawie ww. przepisu Spółka nie będzie zobowiązana do sporządzenia i podania informacji o której mowa w art. 27c ustawy o CIT za okres 1 stycznia 2019 r. - 31 października 2020 r.

Ad 2.

Obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej zaistnieje za rok podatkowy trwający od 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r. w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego, tj. do 31 października 2022 r. tylko wyłącznie w sytuacji, gdyby w okresie od 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r. wartość przychodu przekroczyłaby równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego.

Zgodnie z art. 27c ust. 1 ustawy o CIT, podatnicy, o których mowa w art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2, są obowiązani do sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy.

W art. 27b ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT wymienione są podatkowe grupy kapitałowe. Spółka nie jest podatkową grupą kapitałową. Art. 27b ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT mówi o podatnikach innych niż podatkowe grupy kapitałowe, u których wartość przychodu uzyskana w roku podatkowym, o którym mowa w ust. 1, przekroczyła równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego poprzedzającego rok podania indywidualnych danych podatników do publicznej wiadomości. Jeżeli wartość przychodu w roku podatkowym obejmującym okres od 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r. przekroczyłaby równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego to Spółka jest podatnikiem, o których mowa w art. 27b ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT. Jeżeli wartość przychodu w roku podatkowym obejmującym okres od 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r. nie przekroczyłaby równowartości 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego to Spółka nie jest podatnikiem, o których mowa w art. 27b ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT.

W art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy o CIT są określone podmioty, których dane zgodnie z art. 27b ust. 1 ustawy o CIT, Minister właściwy do spraw finansów publicznych podaje do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego tego ministra corocznie, w terminie do dnia 30 września, indywidualne dane podatników zawarte w zeznaniu, o którym mowa w art. 27 ust. 1, złożonym za rok podatkowy, który zakończył się w roku kalendarzowym poprzedzającym rok podania indywidualnych danych podatników do publicznej wiadomości, według stanu na pierwszy dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym indywidualne dane podatników ma mają zostać podane do publicznej wiadomości.

Zgodnie z art. 27c ust. 1 ustawy o CIT, podatnicy, o których mowa w art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2, są obowiązani do sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy. Jeżeli w danym roku podatkowym (trwającym od 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r.) Spółka nie spełni kryterium podatnika o którym mowa w art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy o CIT z uwagi na wartości przychodów poniżej 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego poprzedzającego rok podania indywidualnych danych podatników do publicznej wiadomości i jej dane za wymieniony rok podatkowy nie zostaną podane do publicznej wiadomości, zgodnie z art. 27b ust. 1 ustawy o CIT, Spółka nie będzie podlegała obowiązkowi określonemu w art. 27c ust. 1 ustawy o CIT za rok podatkowy trwający od 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r.

Postanowienie o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia

W dniu 6 grudnia 2021 r. wydałem postanowienie Znak: 0111-KDIB1-1.4010.412.2021.2.AW o pozostawieniu Państwa wniosku z 1 września 2021 r. bez rozpatrzenia.

Postanowienie zostało przez Państwa odebrane 13 grudnia 2021 r.

Pismem z 20 grudnia 2021 r. (data wpływu 27 grudnia 2021 r.) złożyli Państwo zażalenie na powyższe postanowienie, które uzupełniono w dniu 4 marca 2022 r. w odpowiedzi na wezwanie Organu.

Postanowieniem z 23 marca 2022 r. Znak: 0111-KDIB1-1.4010.412.2021.5.ŚS utrzymałem w mocy zaskarżone postanowienie.

Postanowienie utrzymujące w mocy zaskarżone postanowienie doręczono Państwu 28 marca 2022 r.

Skarga na postanowienie o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia

Pismem z 25 kwietnia 2022 r. (data wpływu 28 kwietnia 2022 r.) wnieśli Państwo skargę na powyższe postanowienie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu.

Wnieśli Państwo m.in. o uchylenie postanowienia z 23 marca 2022 r. oraz poprzedzającego go postanowienia Dyrektora Krajowej Informacji z 6 grudnia 2021 r.

Postępowanie przed sądami administracyjnymi

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu – wyrokiem z 12 sierpnia 2022 r. sygn. akt I SA/Po 409/22 oddalił Państwa skargę.

Pismem z 15 października 2022 r. wnieśli Państwo skargę kasacyjną od tego wyroku do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Naczelny Sąd Administracyjny – wyrokiem z 12 kwietnia 2023 r. sygn. akt II FSK 1486/22 uchylił ww. wyrok WSA oraz zaskarżone postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 23 marca 2022 r. Znak: 0111-KDIB1-1.4010.412.2021.5.ŚS i poprzedzające je postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji z 6 grudnia 2021 r. Znak: 0111-KDIB1-1.4010.412.2021.2.AW.

Odpis ostatecznego wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie wpłynął do Organu 7 września 2023 r.

Ponowne rozpatrzenie wniosku – wykonanie wyroku

Zgodnie z art. 153 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.):

Ocena prawna i wskazania co do dalszego postępowania wyrażone w orzeczeniu sądu wiążą w sprawie organy, których działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania było przedmiotem zaskarżenia, a także sądy, chyba że przepisy prawa uległy zmianie.

Wykonuję obowiązek, który wynika z tego przepisu, tj.:

- uwzględniam ocenę prawną i wskazania dotyczące postępowania, którą wyraził Naczelny Sąd Administracyjny w ww. wyroku;

- ponownie rozpatruję Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej – stwierdzam, że stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku - jest prawidłowe;

- odstępuję od uzasadnienia prawnego oceny Państwa stanowiska.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w części dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania postanowienia o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia, tj. 2021 r. bowiem niniejsza interpretacja stanowi ponowne rozstrzygnięcie tej samej sprawy w wyniku ostatecznego orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego z 12 kwietnia 2023 r. sygn. akt II FSK 1486/22.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosujecie się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej zgodnie z którym:

interpretacja indywidualna zawiera wyczerpujący opis przedstawionego we wniosku stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego oraz ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Można odstąpić od uzasadnienia prawnego, jeżeli stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe w pełnym zakresie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00