Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 22-11-2024
Artykuł aktualny na dzień 22-11-2024
Data publikacji: 2023-10-12

Wybrane problemy związane z inwentaryzacją drogą potwierdzenia sald

Jedną z metod przeprowadzania corocznej inwentaryzacji aktywów jest inwentaryzowanie rozrachunków z kontrahentami drogą potwierdzenia sald (art. 26 uor). Mimo że treść przepisów w tym zakresie jest niezmieniana od dawna, nadal wiele jednostek napotyka problemy z tym związane. W artykule przedstawiamy rozwiązania czterech  z nich.

Czy prośbę o potwierdzenie salda należności można wysłać między 1 a 15 stycznia 

Problem

Czy jednostka może wysłać prośbę o potwierdzenie salda należności po nowym roku, tj. gdy znane jest już dokładnie saldo na dzień bilansowy?

Rada

Jednostka ma czas na wysłanie do kontrahentów prośby o potwierdzenie salda należności do 15 dnia następnego roku. 

Uzasadnienie

Ustawa o rachunkowości bezpośrednio wskazuje (art. 26 ust. 3 pkt 1 uor), że termin inwentaryzacji należności drogą uzyskania od kontrahentów potwierdzeń prawidłowości wykazanego w księgach rachunkowych jednostki ich stanu uważa się za dotrzymany jeżeli:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00